avi file converteren?

Status
Niet open voor verdere reacties.

sylvia66

Gebruiker
Lid geworden
12 mei 2006
Berichten
53
Beste mensen ik heb een filmpje .AVI volgens de eigenschappen heeft het MPEG3 layer geluid, maarmijn dvd speler wil hem niet afspelen. De speler ziet het hele filmpje niet eens!

Op dezelfde cdr heb ik nog een ander filmpje en dat speelt wel. Het AVI filmpje kan ik alleen op de pc (mediaspeler) afspelen, moet ik het filmpje omzetten naar een ander formaat of is er iets anders wat ik over het hoofd zie?

Als ik er mpegencoder op los wil laten zegt dit programma dat er helemaal geen video beschikbaar is!!! volgens de mediaspeler echter heus wel hoor!
 
Laatst bewerkt:
In een AVI-file zit meestal een met een DivX (of XviD)-encoder omgezette Mpeg-film en een mp3-geluidsspoor.
NB: De XviD-codec is freeware.
Je zou eens op deze site van ExtraDVD kunnen rondkijken.
Niet alle gebruikte software is gratis, maar je kunt de trial-versies gebruiken.
 
Laatst bewerkt:
Met nero zou je er ook een dvd van kunnen laten maken.
 
Met nero zou je er ook een dvd van kunnen laten maken.
Niet met de OEM-versie.

Ik heb zelf Nero 7 Ultimate maar om de kwaliteit van het geluid en het synchroon blijven lopen beter te kunnen controleren,
gebruik ik liever de ExtraDVD-methode.

(NB: als er ondertitels onder gezet moeten worden sowieso.)
 
Ik heb in mijn pc geen dvd-brander alleen en cd-brander, dus ik kan alleen video-cd's maken

Ik heb het filmpje al hoe het is op een cd gebrand, maar dat kan mijn dvd-speler niet afspelen, terwijl hij wel .mpg files kan afspelen.

Wat zijn mijn mogelijkheden nu nog?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan