windows media player geeft geen geluid

Status
Niet open voor verdere reacties.

jamba

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
150
WMP geeft geen geluid meer als ik films/muziek afspeel. explorer geeft wel nog geluid, ook de systeemgeluiden doen het nog. wel zit er een reperterende ruis in mijn boksen.

Het kan mi met twee dingen te maken hebben:
verplaatsen van mijn computer met het lostrekken/vastmaken van alle draden
installeren xp updates.
verder heb ik volgens mij geen veranderingen gehad

heeft iemand een idee?
 
Ik probeer onder andere mp3 af te spelen

Heb het voor de zekerheid geinstalleerd maar dit levert niets op. zijn er nog andere opties?
 
Ik probeer onder andere mp3 af te spelen

Heb het voor de zekerheid geinstalleerd maar dit levert niets op. zijn er nog andere opties?


Kijk eens in apparaat beheer of er een geel uitroepteken bij staat.

Rechtsklik op "Deze Computer">eigenschappen>hardware>apparaat beheer
 
Weet je zeker dat alle mini jacks, na het verplaatsen van je pc, goed aangesloten zitten?
 
Volgens mij wel. er zijn drie ingangen achterin naast elkaar waarop de plug van de boksen past. één heeft dezelfde kleur als de boksen, daar zit hij in.
Ik heb ze allemaal al geprobeerd.
Wat wel raar is dat hij eerst helemaal geen geluiden gaf en nu opeens wel via explorer en de systeemgeluiden
 
Dan denk ik toch echt dat het aan de codecs ligt.

Probeer eens media player classic te downloaden en te draaien, werkt dat wel dan is je mediaplayer kapot en moet je ff een nieuwere versie ophalen (downen)

Grtzz
 
ik heb wmp 10 opnieuw geinstalleerd met een update (niet eerst ge uninstalled, ik weet niet hoe je wmp kan uninstallen) maar dit helpt niet. Met Nero showtime werken de boksen wel, het blijft vaag!

classic heb ik al geprobeerd, deed het ook niet
 
Gooi eerst eens in apparaatbeheer onder systeem in configuratiescherm, alle audiocodecs eruit, en installeer deze opnieuw.

Vaak heb codecs die elkaar in de haren zitten, eventueel te controleren met CodecSniper, meestal moet je wel de compatibiliteitsmodus ervoor op windows 98 zetten.
 
Laatst bewerkt:
wmp geeft geen geluid

als ik een gedownloade film afspeel heb ik enkel beeld, maar geen geluid. wie kan mij helpen??
 
als ik een gedownloade film afspeel heb ik enkel beeld, maar geen geluid. wie kan mij helpen??

Het kan zijn dat je de goede codecs niet hebt. Heb je al geprobeerd om die te installeren? En van welke extentie is je film? Soms werkt het om de film in bijvoorbeeld realplayer af te spelen. =)

Succes!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan