Taalpakketten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Piroeke

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 aug 2006
Berichten
1
Hello,

Ik heb een link gekregen naar een chinese site.

Dan krijg ik het schermpje : Voor een juiste weergave van de tekens van deze taal, dient u het onderstaand taalpakket te installeren : chinees

Als ik dat doe, vraagt hij naar de cd-rom van xp. Deze pc is nieuw gekocht zonder die cd. Die was er echt niet bij. Hoe kan ik dan een taalpakket installeren? De tekens moeten juist weergeven worden om de site te kunnen vertalen.

Heeeeeelp
 
Microsoft zegt dit.
 
Probeer het volgende: ga naar Start, Configuratiescherm, Landinstellingen, Geavanceerd.
In het scrollvenster staan een aantal Chinese talen.
Vink die aan en klik op Toepassen en OK. Misschien vraagt Windows XP nu weer om de installatie CD, dan is dit niet de oplossing.

Als je een PC koopt zonder de installatie CD van Windows XP, dan heb je geen complete PC gekregen van de handelaar.
Wat is het merk en type? Sommige merken zetten op een aparte partitie Recovery bestanden.
Heb je ook geen Recovery CD gekregen, of een CD met een andere naam?
Daar staat dan vaak Windows XP op.

Edit: Puppie's link gaat over het zelf op de PC in een vreemde taal kunnen typen. De aanpassing van IE gaat niet zo ver.
 
Laatst bewerkt:
Over IE gesproken: ga in Internet Explorer naar Extra, Internet opties, Talen, Toevoegen.
 
Opgelost?

Je kunt anders ook naar de map I386 (in de Windows map) verwijzen.
 
Je kunt anders ook naar de map I386 (in de Windows map) verwijzen.
@XP_PC: Op de installatie CD is i386 de feitelijke Windows XP installatiemap, zoveel weet ik nog wel :) maar in C:\Windows? Ik heb dit gevonden op mijn PC.
Waar zitten de talen? De meeste mappen zijn leeg, in twee worden ATI Radeon setup-bestanden, in één de driver voor de monitor en in één de Intel Storage Manager bewaard.:confused:
 
Die map is in feite een kopie van je Windows installatie CD. In principe zou daar alles in moeten staan.

Als ik geen CD bij de hand heb verwijs ik altijd naar dat mapje.
 
Die map is in feite een kopie van je Windows installatie CD. In principe zou daar alles in moeten staan.
Als ik geen CD bij de hand heb verwijs ik altijd naar dat mapje.
Ik vermoed dat je i386 dan ooit zelf vanaf de Windows installatie CD naar je HD gekopieerd hebt. (Handig bij sfc /scannow.)
 
Ik heb een installatie CD Windows XP Professional SP2. Maar die zet de map i386 echt niet op de harde schijf.

Ik wacht nu eerst maar op een reactie van Piroeke.

:rolleyes: Mag jij me vertellen hoe ik aan die map kom dan. Uit de lucht gevallen?

Dus Piroeke:
Probeer eens naar die map te verwijzen. Het is het proberen waard.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan