Digitale videocamera via firewire werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Polle20

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 aug 2006
Berichten
2
Hallo,

Ik heb al een aantal jaren de sony DCR-TRV140E digitale videocamera. Sinds kort heb ik een windows media center computer van HP en wil ik de video-opnamen in de computer zetten. Via USB gaat het schokkerig en vlekkerig. Daarom heb ik sinds vandaag een firewire kabel gekocht omdat de overdracht dan beter schijnt te gaan.
Nadat ik de firewire heb gekoppeld aan de videocamera begint windows de camera te herkennen en te installeren. So far so good. Ik start windows movie maker op om de video te gaan ophalen, movie maker spoelt automatisch de band in de videocamera terug (verbinding lijkt dus te werken) maar zodra hij wilt beginnen met opnemen krijg ik de melding : er is een onbekende fout opgetreden.

Toen ben ik gaan kijken in "Deze computer", daar staat dan onder "scanners en cameras" de "Sony DV-camcorder". Als ik op eigenschappen klik heeft ie het over "fotogrootte niet beschikbaar". Het lijkt alsof ie de videocamera herkent als fotocamera. Kan het probleem hier aan liggen en zo ja, hoe los ik het op?

Ik heb het trouwens ook geprobeerd zonder firewall, zoals op internet werd aangeraden.

Weten jullie een oplossing? Alvast bedankt!
Groetjes, Polle
 
heb je ook geprobeerd om in de minst goede resolutie te gaan opnemen?
Misschien dat dat nog een optie zou kunnen zijn.

Of moet je misschien drivers installeren voor die Sony camera? Dit zou ergens in het boekje moeten staan of via sony.nl te vinden moeten zijn.
 
Bedankt voor je reactie!

Ik heb al op de sonysite gekeken naar drivers, maar die zijn alleen bedoeld voor de USB-verbinding. Hoe bedoel je opnemen met minder goede resolutie? Kan de computer dan wel de videobeelden ontvangen?

Groetjes Polle
 
een kennis van me had ongeveer hetzelfde probleem.
Hij heeft toen het inlezen van de film op de laagste resolutie gezet. Dit zal ws. een instelling zijn van Microsoft Movie Maker.

Zelf gebruik ik Pinnacle Studio, dus zou je even moeten kijken of dat inderdaad ergens in Movie Maker zit.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan