Foto's op CD en Video op DVD

Status
Niet open voor verdere reacties.

frappels

Gebruiker
Lid geworden
2 sep 2004
Berichten
59
Vraagje: op zijn tijd maak ik backup's van de door mij gemaakte foto's op CD. Hiervoor kopieer ik bestaande CD's en voeg daarbij nieuwe foto's toe. In het verleden, met een andere computer en besturingsprogramma (nu heb ik Windows XP), kon ik onbeperkt op de CD branden en toevoegen.
Nu geeft het systeem aan dat de CD vol zit terwijl ik niet de volle capaciteit heb gebruikt. Soms gebruik ik copy CD van bv. Nero (andere programma's heb ik ook) of sleep ik foto's van de computer of schijf naar een nieuwe schijf.
In het verleden moest ik aangeven dat ik de CD niet moet afsluiten na het branden. maar bij Nero en andere sites kan ik deze mogelijkheid niet gevonden krijgen.

Weet iemand misschien een oplossing om tot het max. te kunnen blijven branden (dus op diverse momenten bestanden toe te voegen) Uiteraard heb ik het over een gewone CDE (geen RW).

Daarnaast brand ik soms video's van de vakantie. Volgens de leverancier van mijn computer sluit een DVD zich zelf af na 1 x branden en is dit niet te wijzigen. Resterend schijfruimte is dan niet te gebruiken. Is hiervoor een alternatief, anders dan eerst een volle schijf op de computer samenstellen en dan pas branden.
 
Je kunt bij Nero kiezen om een multisessie cd te maken, voor dvd's weet ik het niet (zeker)
zie bijlage:
 

Bijlagen

  • nero.doc
    60 KB · Weergaven: 20
Een DVD/CD-R is op twee manieren te gebruiken. Ten eerste als een soort extra HD, waar bestanden op worden gekopieerd. De DVD/CD-R moet dan wel eerst op een speciale manier geformatteerd zijn. "InCD" van Nero kan dat bijvoorbeeld. Foto's worden in dat geval als data (afbeeldingen) op de DVD/CD-R gezet. Maar er kunnen ook andere bestanden op geplaatst worden. Bijvoorbeeld backups. Dat kan volgehouden worden tot de DVD/CD-R vol is. Zoals bij ieder opslagmedium.

Zijn beelden, movie of foto's al dan niet samen in een diashow gemonteerd, met achtergrondmuziek en menubeelden, dan kunnen de bestanden niet simpel naar de DVD/CD-R gekopieerd worden, maar is een speciaal brandprogramma nodig om de "film" op de DVD/CD-R te plaatsen (Moviemaker van Windows XP is zo'n programma).
En als er een "echte" film op de DVD/CD-R gezet moet worden, dan is Nero een van de bekende brandprogramma's.

Die laatste twee soorten "plaatsingen" op een DVD/CD-R finaliseren in het brandprogramma de opslag op de DVD/CD-R, de schijf gaat "op slot".

Alleen een DVD/CD-RW geeft de mogelijkheid, zoals aangegeven door "erbicom", om de finalisering achterwege te laten en aan de inhoud van de schijf nog iets toe te voegen.
 
Laatst bewerkt:
Erbicom en Boeing, bedankt voor jullie advies. Ik ga dit komend weekend proberen en laat weten of het gelukt is.

Ik begrijp in ieder geval uit de informatie dat je inderdaad niet een zelf gemonteerde video kunt branden waarbij je de mogelijkheid openhoudt om eventuele video's toe te voegen op dezelfde DVD.
 
Ik kan wel een zelfgemonteerde video branden op dvd met een dvd recorder met harde schijf.
of bedoelde je dat niet?en natuurlijk een 180min dvdschijfje kopen.Dus niet via de computer bedoel ik uiteraard.
 
Laatst bewerkt:
Beste Haagen,

nee, ik bedoel inderdaad met een PC. Een DVD-recorder met harde schijf heb ik niet. Ik kan wel een zelfgemonteerde video op DVD branden, maar dan is de DVD dus op slot en kan ik niets meer opnemen. Dus moet ik er voor zorgen dat ik eerst een volledig zelfgemonteerde video, ter grootte van een DVD, op de harde schijf vd PC heb staan, en dan pas op DVD installeer.
 
oke,succes,ben blij dat ik een goede dvd rec heb ,gaat erg makkelijk zo;)
 
ik heb via nerovision een diashow met foto's en muziek in elkaar gezet,maar als ik deze op een een dvd wil branden lukt dat mij nooit; ik heb ook via moviemaker eentje gemaakt ( welliswaar zonder tekst en muziek ) , dus ik heb nu 3 vragen

1/ wat moet ik doen om de diashow toch op de dvdschijf te krijgen ,
2/kan ik met moviemaker ook zo'n diashow (muziek/tekst) in elkaar steken ? hoe moet ik deze dan branden ?
3/ik heb wel gewoon foto's als data op een cd en een dvd gebrand(nerosmart) maar mijn dvd speler neemt ze niet aan

ik ben een leek, dus ken niet alle termen ,dus wie kan me helpen ?
ben al een beetje radeloos:( :confused:
 
Helaas, Belinea.

Een diashow met muziek op DVD heb ik nimmer gebrand. Alleen foto's op een CD. Dus wordt het voor mij min of meer puzzelen. Maar met onderstaande tips verwacht ik ver te komen. Ik kan je dus geen advies geven. Succes.
 
Belinea, ik bedoel daarmee met name het antwoord van Boeing_737. Wellciht dat je daarmee verder kan.
 
Ik zou nog even terugkomen op het probleem van afsluiten CD na branden foto's. Het advies van Erbicom werkt Voorheen kopëerde ik bestanden of sleepte ze naar de CD-drive. Maar ik moet dus met bv. Nero aangeven data te willen branden, dan krijg ik wel de mogelijkheid af te sluiten zonder dat de CD verder blokkeert.

Thanks.
 
ik heb een diashow gemaakt met foto's en audio via windows moviemaker, deze heb ik opgeslagen als .wmv, in de map " mijn video's " geplaatst, nerosmart geopend,onder het venster "cd/dvd" de optie " foto en video " gekozen, en dan de optie " video-cd " maken. NeroVisionExpress 3 Se word dan geopend, de keuze " video vastleggen gekozen en dan zo verder gegan tot het brandproces........ vlak vooer het einde van het branden werpt het de schijf (TDK DVD+ RW )uit..ik heb ook de diashow eens onder .avi opgeslagen met hetzelfde resultaat.................................. wat gaat er fout ?
 
ik heb de optie " videobestanden toevoegen " gekozen i.p.v. " video vastleggen. (nerovision )
 
Beste Belinea,

ik wil je adviseren je vraag als zelfstandige vraag in te voeren met een juiste kopje: bv. van foto's een video-CD/DVD maken met muziek.

Je hebt dan kans dat je vraag door meer mensen met kennis van dit onderwerp je vraag lezen.

Ik kan je niet helpen. groetjes
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan