Subtitles op pc maar niet op tv

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lollypop

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 aug 2006
Berichten
2
Hey iedereen! Ik hoop dat ik dit in het juiste subforum post.. :D

Ik heb een een DVD-speler van Packard Bell, om preciezer te zijn; Packard Bell DVD-DivX 300/350 (hij kan alles afspelen, of bijna alles). En laatst heb ik een gewone cd gebrand waar een film op stond + de ondertitels (.srt) dat werkte allemaal goed, de film speelde af en ook de ondertitels werkten.
Maar k heb nu een DVD (4,7 GB) gebrand met 4 films op en ook voor iedere film de ondertiteling (.srt) en plots wil het niet meer werken! Telkens als ik op het knopje 'subtitle' druk, dan komt er linksbovenaan een handje inbeeld en kan ik geen ondertitels kiezen.
Bij 'setup' onder algemeen heb ik ook al gekeken of de ondertiteling aan stond, en ze stond aan. Bij mijn weten is er niets van instellingen veranderd geweest, en voordien heb ik nooit problemen gehad met het afspelen van dvd's.
Op mijn laptop werkt het trouwens wel allemaal..

Ligt dit aan mijn dvd-speler? Of weet iemand aan wat dit anders kan liggen en hoe ik het kan oplossen?

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen, alvast bedankt!
 
op wat voor manier heb je ze gebrand??
en heb je de .srt ook de zelfde naam gegeven als de film??
 
Ik heb met nero gebrand, een data-dvd
.srt en .avi hebben volledig dezelfde naam
 
Maar k heb nu een DVD (4,7 GB) gebrand met 4 films op en ook voor iedere film de ondertiteling (.srt) en plots wil het niet meer werken!
Ik begrijp het niet helemaal, als je op je harde schijf vier losse films had en vier losse srt-bestandjes, hoe moet elk srt-bestandje dan synchroon onder de juiste film komen?
Heb je ze één voor een gebrand?
Op mijn laptop werkt het trouwens wel allemaal.
Bedoel je dat die DVD met vier films wel goed afspeelde op je laptop?
Zie ik iets over het hoofd? :confused:
 
sorry dat ik de vraag ff onderbreek

maar zet nero je subtitles vanzelf onder de film als de avi en de srt in dezelfde map zitten ? en dezelfde naam hebben ,

hoe werkt dat dan ?
en kan dat met nero 6.0 ?
 
en kan dat met nero 6.0 ?
Volgens mij (maar ik heb Nero 7) moet je in Nero Recode gaan zitten. Als je avi-film en je ondertitels precies dezelfde naam hebben, gaat het lukken, dacht ik.
Zelf werk ik in dit soort gevallen altijd met TMPGEnc.Plus. Ik verbeeld me dat ik er dan wat meer controle op heb. ;)
 
jah

:p daarom gebruik ik ook avi2dvd , zo lijkt het ook alsof ik er wat meer controle over heb
maar daar heb ik teveel problemen mee
\
nero recode zie ik niet bij mijn nero 6.0 ultra edition staan ?
weet je misschien een programma voor wat ik wil doen ?

ik heb een avi en een srt , die moeten samen een dvd bestand worden , niet zo moeilijk toch ?

en avi2dvd duurd ook zo lang
 
ok

ik heb nero 7.0 demo ,
en ik heb dus nero recode
ik heb een aantal opties

een gehele dvd hercoderen naar dvd

hoofdfilm hercoderen naar dvd

een dvd samensmelten

dvd's en video's hercoderen naar nero digital

hoofdfilm hercoderen naar nero digital

Ik weet niet welke ik moet kiezen ,
 
Tja... ik zei al, ik werk wat dit betreft eigenlijk haast nooit met Nero.
Op bijgaand plaatje staat het Recode startvenster dat ik bedoel. Nero Recode In Neo SmartStart heb ik dan gedrukt op DVD hercoderen. (Misschien is dit niet helemaal de juiste manier, hoor) Een avi met srt omzetten naar DVD-bestanden - TS_VIDEO, met VOB-files e.d - is een encoderingsproces dat nu eenmaal tijd kost. Ik werk met TMPGEn.Plus, daarover staat een goede uitleg op DVDExtra. Bij mij kost het encoderen toch altijd wel zo'n twee uur.
Maar.. er zijn kortere wegen voor een avi(DivX)-film in Nero, maar dan moet je stand-alone DVD-speler dat wel kunnen lezen. Misschien dat iemand anders daar een advies over heeft.
 
dat klopt niet

dvd importeren ??

dan verwachten ze al dat je die vob enzo gaat importeren , maar ik heb alleen maar een avi en een srt in een map ??
 
Ja, je hebt gelijk. Ik moet toch gauw eens een Nero-studie beginnen. :p
Je zult even moeten kijken of een van de andere toepssingen binnen Nero geschikter is.
Zoals ik zei, ik maak m'n DVD-inhoud ergens anders, maar laat het pure branden door Nero doen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan