ATI SB200-AC'97 audio controller

Status
Niet open voor verdere reacties.

juvemaster

Gebruiker
Lid geworden
21 jul 2006
Berichten
45
hallo,

Mijn pc geeft aan dat er geen geluidskaart is geinstalleerd,telkens als ik bv NVIDIA of realtek wil installeren gaat dit niet om bovenvermelde reden.Waar vind ik de ATI SB200-AC'97 audiocontroller om te downloaden?

Bedankt alvast
 
Je controller is kennelijk vooral op de Franse markt uitgebracht. Op een Franse website vond deze download na gezocht te hebben met ati sb200-ac'97. . Maar als ik kies voor Download op de volgende pagina, als ik op "approfondir" heb gedrukt, dan kom ik toch weer terecht bij Realtek. Dat is natuurlijk ook niet zo vreemd, AC97 Audio is van Realtek. Druk ik op Software downloads dan staat er een overzicht van typen per OS.
Waar geeft de PC aan dat er geen geluidskaart is geinstalleerd? In Apparaatbeheer? Heb je al geprobeerd in Apparaatbeheer het audi-apparaat te verwijderen (Installatie ongedaan maken) en de PC te rebooten?
Windows vindt dan vaak de driver na de herstart. En anders zal je toch denk ik de Realtek driver moeten gebruiken.
 
Je controller is kennelijk vooral op de Franse markt uitgebracht. Op een Franse website vond deze download na gezocht te hebben met ati sb200-ac'97. . Maar als ik kies voor Download op de volgende pagina, als ik op "approfondir" heb gedrukt, dan kom ik toch weer terecht bij Realtek. Dat is natuurlijk ook niet zo vreemd, AC97 Audio is van Realtek. Druk ik op Software downloads dan staat er een overzicht van typen per OS.
Waar geeft de PC aan dat er geen geluidskaart is geinstalleerd? In Apparaatbeheer? Heb je al geprobeerd in Apparaatbeheer het audi-apparaat te verwijderen (Installatie ongedaan maken) en de PC te rebooten?
Windows vindt dan vaak de driver na de herstart. En anders zal je toch denk ik de Realtek driver moeten gebruiken.

Deze had ik ook al op bonweb gevonden,maar zelfs Realtek driver kan ik niet installeren.
Krijg ook steeds de vermelding dat deze niet installeerd kan worden omdat het niet overeenstemd met het Windows Logo.
 
Krijg ook steeds de vermelding dat deze niet installeerd kan worden omdat het niet overeenstemd met het Windows Logo.
Dat is bekend. Maar dan moet je kiezen voor toch installeren. De Realtek AC'97-controller is (nog) niet digitaal ondertekend door Microsoft, maar veroorzaakt géén conflict.
 
Dat is bekend. Maar dan moet je kiezen voor toch installeren. De Realtek AC'97-controller is (nog) niet digitaal ondertekend door Microsoft, maar veroorzaakt géén conflict.

Heb ik ook al gedaan,maar als ik dan naar de instelling ga voor geleuiden en audioapparatuur zie en volume klik staat er nog steeds geen realtek in,enfin,staat gewoon niks in,alleen Windows standaard en die werkt blijkkbaar ook niet,dus kan ik niet kiezen voor realtek
 
Laatst bewerkt:
Realtek installeert bijna altijd een "Gebruikerspaneel"

(Klik voor vergroting.)


Je kunt het meestal vinden door te klikken op een blauw icoontje met gele "geluidsgolfjes" in het systeemvak van je Taakbalk.
Kijk bij Geavanceerde instellingen. Maar ook bij de andere menu's. (Het kan er bij jou iets anders uitzien, denk ik.)

Hoe ziet je apparaatbeheer er uit?



Geen gele uitroeptekens?
 
Laatst bewerkt:
Realtek installeert bijna altijd een "Gebruikerspaneel"

(Klik voor vergroting.)


Je kunt het meestal vinden door te klikken op een blauw icoontje met gele "geluidsgolfjes" in het systeemvak van je Taakbalk.
Kijk bij Geavanceerde instellingen. Maar ook bij de andere menu's. (Het kan er bij jou iets anders uitzien, denk ik.)

Hoe ziet je apparaatbeheer er uit?



Geen gele uitroeptekens?

Kan je me e.v een link geven om Realtek te downloaden?,mss gebruik ik wel de juiste niet
 
Even iets anders. Je drukt met antwoord geven op "Quote", maar dan worden ook alle plaatjes steeds herhaald. Je kunt beter "Reageer op vraag" gebruiken. :D

De link op Realtek. Kijk in het overzicht naar jouw Windows-versie.
 
Sorry vriend,zal er in het vervolg op letten
Ho, het klonk misschien wat "schoolmeester-achtig van mij, dat was niet de bedoeling.
Maar zo'n thread wordt om na te lezen zo onrustig. Ik verwijt jou niks, hoor. :thumb:
 
Laatst bewerkt:
Mag ik er even tussendoor iets vragen? welke chipset heb je op het bord? zit daar gelijk ook een onboard video chip op? indien dat een Ati is, kun je die bij Ati downloaden, bij de motherbords with an graphic chip, de IGP drivers, die is dan voor de southbridge, daarnaast maken vele fabrikanten chips met een AC97 codec, daar kun je dan de juiste drivers voor downloaden, te ontdekken in de manual of met Everest, je kunt niet zomaar drivers installeren van Realtek of C-Media terwijl er een ander merk op zit.
 
En welk merk audiochip?, ook wel codecchip genoemd.

Die ATI drivers, die je daar kunt downloaden, verzorgen alleen de gegevens stroom van de proc naar de audiochip, en vice versa, en dan noemen ze die een audiocontroller, die in de southbridge zit.
 
Wil niet vervelend doen hoor,maar waar kan ik dat allemaal vinden.Ik heb nu everest open staan.
 
Multimedia, de pci/pnp audio, b.v. Apparaatbeschrijving Type C-Media CMI9739A/9761 @ VIA AC'97 Enhanced Audio Controller PCI

Nu zie je de audiochip, de C-Media, aan de controller hangen, de Via controller, waarvan de laatste de southbridge is.
 
bij mij staat :pCI /PnP AUDIO:BrookTree Bt 878 Video Capture Device-Audio Section
:SIS 7012 Audio Device
 
Die is van je tv kaart, je zult eerst de ATI drivers moeten installeren wil Everest kunnen weten welke chip eraan hangt, en dan pas kun je ook de drivers ervoor installeren.

Je kunt ook even op de chip zelf kijken, er zitten in de buurt vaak de aansluitingen voor de cdrom audio en jumpers voor de front en rear.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan