VPN Thuiswerken remote desktop fout 800

Status
Niet open voor verdere reacties.

Erik Victor Bos

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
19 aug 2006
Berichten
1
Hallo, sinds dit mijn eerste post is even kort voorstellen.

Erik Bos 25, studeer SPH en werk voor de Zwolse brandweer.

Nu mijn probleem, ik wil graag mijn thuis pc kunnen benaderen via min laptop. Dit moet via een VPN verbinding. Op beide pc's draaid XP pro als besturings systeem.

Thuis de ontvanger zit achter een Thomsen 716 router, de firmware is geupdate en ik heb via de fabrikant VPN pass trough gekregen in de vorm van een soort tutorial.

Ik heb dus een nieuwe verbinding opgezet> advanced>niets aangevinkt> toestaan verbindingen van buitenaf> VPN verbinding en de hoofdgebruiker gekozen.

In de router heb ik remote desktop geforward naar de hoofdcomputer. tevens heb ik het ipadres aan de pc gekoppeld zodat de firewall(vande router) niet meer in de weg zit.
In windows XP heb ik de firewall uitgezet.

OP mijn laptop heb ik een vpn opgezet naar de hoodPC nu kan ik met remote desktop bij mijn hoofdPC komen.

Echter waneer ik het probeer vanaf het huis van mijn ex lukt het niet om in te loggen de VPN tunnel word niet gemaakt, ik krijg een fout 800
Unable to establice the connection. The VPN server maybe unreacheble or the sequrity parameters might be uncorrect.

Ik heb het volgnde gedaan uitvoeren>CMD>ping mijn ip.
4 packets send 4 packets lost. ik kan mijzelf dus niet pingen (vanaf mijn ex haar huis).

Ik hoop dat iemand mij op het goede spoor kan zetten.
 
Ik ben zelf neit zo bekent met al de namen van programma's voor remote.
Maar het kunnen verschillende dingen zijn.

Ten eerste heb je de poort zowel udp als tcp open gezet... (altijd nog een keer chekken)
het pingen dat niet lukt kan ook komen doordat je een vijligheid in je router hebt waardaar er niet met je router gepingt kan worden als vijligheid tegen hackers.
Ten tweede weet je zeker dat je remoteble desktop wel ingesteld is op users die van buiten het netwerk komen.
soms wil dat nog weleens problemen geven en alleen maar van binnen het netwerk uit remoteble wil zijn.
Wat ook kan zijn maar het is zelden dat je router vreemt doet met je pc en hem niet alle poorten toe eigent die jij wil.
dit is het geval bij een speedtouch router.
Ik hoop dat je iets verder komt en anders mij wat meer info can geven over je router enzo.
 
Even checken of je modem/router wel de mogelijkheid heeft om VPN passthrough accepteert.

Kan ook nog iets te maken hebben met ip adressen van beide netwerkomgevingen. MAar daar ben ik niet zo bekend mee.
 
waar je ook rekening mee moet houden is dat er een kans is dat je van je internet providor geen vast ipadres krijgt...je zult dus via vpn verbinding moeten maken via het ipadres van je router wat deze van je internet providor gekregen heeft.als dit een dhcp adres is,dan wijzigd deze om de zoveel tijd.
 
In de router heb ik remote desktop geforward naar de hoofdcomputer. tevens heb ik het ipadres aan de pc gekoppeld zodat de firewall(vande router) niet meer in de weg zit.
Dat zou dus niet nodig moeten zijn. Als je dat doet zou je gewoon via een Remote Desktop Sessie naar je externe IP adres kunnen gaan en zo inloggen (zonder VPN dus).
Als je nl via VPN verbinding maakt, krijgt de PC 'van buiten' een IP adres in je lokale netwerksegment. Wat sowieso van belang is, is dat je lokale IP reeks van je netwerk thuis anders is dan van de 'PC van buiten'.

Kun je wellicht de VPN passthrough info die je hebt gekregen even posten?
Als alternatief kun je nog een DMZ instellen op je router naar het IP adres van je PC. Als het binnenkomende verkeer gaat dan naar je PC toe - moet je uiteraard wel je firewall weer inschakelen voor de veiligheid!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan