Image Windows XP terugzetten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Maar of je nu wel of geen Back UP hebt gemaakt, je kan altijd de CD opstarten. Alleen zul je zonder de Back Up niets terug kunnen zetten natuurlijk.
Let er wel op dat je bij het terugzetten de juiste partitie kiest waar de Back Up op teruggeplaatst moet worden. Eenmaal geplaatst is net als een FORMAT alles wordt overschreven.
 
Ok het begint mij enigszins duidelijk te worden. Nogmaals het is voor eventueel toekomstig gebruik. Ik ga als volgt te werk:
Mijn systeem heeft 2 harddisks. Op hd 2 installeer ik Ghost 9.0. Op 1 zit windows.Ik maak een back up van windows naar een aparte partitie op hd 2. Na een crash van windows boot ik mijn PC vanaf hd 2 (hd 1 is gecrashed) met de ghost CD erin. Ik ga ervan uit dat hierna Ghost een wizzard opsart om de backup van windows terug te zetten op de oorspronkelijke lokatie hd 1.
 
Dat klopt wat je zegt, als je met de Norton Ghost cd-rom bent opgestart, krijg je een menu, waarin je moet kiezen.
Een advies, zorg eerst dat de pc zo is ingesteld, dat je vanaf de cd-rom kunt opstarten. Je kunt even kijken of dat nu al zo is, door de Norton Ghost cd-rom erin te doen en de pc opnieuw op te starten.
 
Ok bedankt. Ik heb nogal wat stof doen opwaaien. Ik wilde alleen wat voorzorgsmaatregelen treffen vooar als mijn pc ooit eens crashed. Ghost van Norton leek mij een handige tool hiervoor. De gebruikshandleiding vindt ik echter op dit punt niet duidelijk vandaar mijn vragen.
 
Ik heb eens een handleiding gemaakt voor het terugzetten van de Back Up:

Het terugzetten van een Backupimage met Norton Recovery Disc
Plaats de Recovery Disc in de CD Rom speler en start de PC opnieuw op.
Als de regel Press Any Key To Boot From CD …. verschijnt, druk dan op een toets waarnaar de CD het recoveryprogramma begint te starten. Het lijkt soms dat de computer niet reageert, maar als het goed is hoor je de CD rom speler lopen.

Als het venster Gebruikersovereenkomst verschijnt, klik dan op Accepteren.

Wanner de vraag verschijnt over Netwerkservices klik dan Nee.
Klik vervolgens op --> (GMT+01:00) Sarajevo, Skopje, Warsaw, Zagreb
Stel daar de tijd in op --> (GMT+01:00) Amsterdam, Berlin,
Kies na het instellen van de tijd de optie --> Geavanceerde hersteltaken gevolgd door --> System Restore.

Stations herstellen --> Volgende
Één station --> Volgende
Bladeren naar je .v2i bestand (backup) --> Volgende
Bestemming herstelbewerking (Schijf 1 (windows)(primair)) --> Volgende
Opties voor herstelbewerking (behoeft geen wijzigingen) --> Volgende
Wizzard systeemherstel (Opnieuw starten na voltooiing aanvinken) --> Klik voltooien
Wilt u doorgaan en herstelbewerking starten? --> Klik Yes

Afhankelijk van de snelheid van de PC en de grote van het Backupbestand zal dit zo’n 4 tot 7 minuten gaan duren. Als de Recovery voltooid is zal de PC zich automatisch opnieuw opstarten, waarna je dus ook de CD weer kunt verwijderen. Vanaf dat moment is station C weer in dezelfde staat vanaf het moment dat je de Backup hebt gemaakt. Vergeet niet eventuele Updates en programma’s waarvan je ze niet eerder had maar nu wel wilt, opnieuw te installeren.

Tip: Als je gelijk na de recovery de benodigde updates en wijzigingen doorvoert en de PC ook weer opschoont, is het natuurlijk wel zo makkelijk om dan je Backup ook gelijk te vernieuwen. (Dus niet eerst volop surfen etc, want dan haal je vaak de rommel alweer binnen)

Succes
 
Ok het begint mij enigszins duidelijk te worden. Nogmaals het is voor eventueel toekomstig gebruik. Ik ga als volgt te werk:
Mijn systeem heeft 2 harddisks. Op hd 2 installeer ik Ghost 9.0. Op 1 zit windows.Ik maak een back up van windows naar een aparte partitie op hd 2. Na een crash van windows boot ik mijn PC vanaf hd 2 (hd 1 is gecrashed) met de ghost CD erin. Ik ga ervan uit dat hierna Ghost een wizzard opsart om de backup van windows terug te zetten op de oorspronkelijke lokatie hd 1.

dit werkt toch alleen als je op hd 2 ook een os hebt draaien?en naar mijn onkundig inzicht is et zo dat als je op hd2 geen os hebt daar ook ghost niet kan installen (toch?)
 
Sparkel, ook jij bedankt. Dit is eigenlijk wat ik met mijn startvraag bedoelde. Ik heb trouwens zojuist een trial versie van Aronis gedownload. Dit lijk me ook een prima programma. Moet ik wel het echte programma aanschaffen. Ik ga ervan uit dat mijn PC niet binnen de trial tijd crashed.
 
dit werkt toch alleen als je op hd 2 ook een os hebt draaien?en naar mijn onkundig inzicht is et zo dat als je op hd2 geen os hebt daar ook ghost niet kan installen (toch?)
Dat heb je mis, je kunt toch ook software installeren op je tweede HDD, zonder dat daar een OS op staat.
 
Dat heb je mis, je kunt toch ook software installeren op je tweede HDD, zonder dat daar een OS op staat.

ja maar dan draait et toch zeker niet via die hd(zoals ik al zei ik ben zeker geen deskundige probeer alleen maar iets te beredeneren)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan