Philips dvd+r's probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Levitation

Gebruiker
Lid geworden
20 aug 2006
Berichten
91
Hallo, ik heb sinds twee weken een HP Pavilion pc, met een HP 740b brander erin.

Vorige week probeerde ik m'n eerste dvd's te branden, op TDK dvd-r dvd's. Geen enkel probleem, op 8x had ik na zo'n 8-10 minuten mijn eerste dvd gebrand.

Maar enkele dagen geleden kocht ik me een doos Philips dvd+r dvd's, en bij deze mislukt de ene na de andere sessie. Althans, het is te zeggen; het branden wordt telkens "succesvol voltooid", maar wanneer ik ze verken via windows explorer, blijft m'n pc bij het openen van bepaalde bestanden gewoonweg te hangen.

Eerst dacht ik dat het toeval was, maar ondertussen heb ik al zo'n 25 dvd's verknoeid, en ik ben het echt meer dan beu.

Iemand misschien een idee waar dit aan kan liggen?

Ik heb al gelezen dat dit probleem misschien verholpen kan worden door het installeren van de nieuwste stuurprogramma's (de huidige zijn van 2001), maar dit moet ook helemaal correct gedaan worden om m'n brander niet op te blazen heb ik vernomen?

Wat meer informatie graag...

Alvast bedankt.
 
het ligt waarschijnlijk aan een foutje in je brandprogramma , bij nero kan je een gratis demo versie enkele maanden proberen. ( http://www.download.com/3120-20_4-0.html?tg=dl-20&qt=nero&tag=srch )

ik zou wel eerst je oude brandprogramma verwijderen voordat je nero zou installeren(in het verleden wilde verschillende brandprogrammas wel eens voor conflicten zorgen.

je brander opblazen is fabel ( wat wel kan is dat ie bv 800mb brand op een schijfje van maar 700mb en je lensje beschadigt word )
 
Dit hoeft niet perse aan je brander te liggen.
Alle dvd's hebben een eigen mediacode. Het kan zijn dat jou brander deze niet goed herkend en gewoonweg wel brand. en dat kan uiteindelijk leesproblemen opleveren.
Andere optie is de brandsnelheid.
Het beste is om te schijfjes te nemen met de mediacode die door jouw brander worden ondersteund.
Dit is wel gemakkelijk op te lossen door simpelweg de firmware van je brander te updaten.
Maar dit is geheel voor eigen risico vanwege de garantie. Als het fout gaat is dit enkel en alleen te herstellen door een vakman, en is vaak duurder dan het apparaat zelf.
 
Dat is ook de reden waarom ik liever niet met de firmware begin te rommelen.
Maar hoe weet ik dan welke mediacode door mijn brander ondersteund wordt en welke niet?

En mijn pc heeft het programma Sonic Digital Home al voorgeïnstalleerd, maar uit gewoonte had ik zelf Nero geïnstalleerd, en beide programma's leverden hetzelfde resultaat op.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan