Pinnacle: 10 Gb op 1 DVD?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Albatros

Gebruiker
Lid geworden
4 nov 2001
Berichten
382
Hoi,

Ik heb een homevideo van ca. 45 min. bewerkt met Pinnacle 9.0, en de bestandsgroote is 10.226.985 kb geworden.
Als ik hiervan een DVD-schijf wil branden, in de beste kwalitet, geeft pinnacle aan dat er nog 13 min. over is op de DVD-schijf (gebruikt: 46 min.). Hier kan toch maar 4,7 GB op? Of wordt er flink op de kwaliteit ingeboed?
Wie kan mij dat verklaren?

Albatros
 
Ja daar ben ik ook benieuw naar,en sinds wanneer kan je daar mee Shrinken.

Dat zou wel kunnen met DVD Shrink maar of die de volle 10 GB doet ,dan zal het op een Dual Layer schijf moeten.

Ik volg dit effe
 
ik herken het... k weet alleen de oplossing ook niet:(
had het met nero. k wou een dvd branden en hij was 4,36 gb en daarvoor wou die een cd-rom hebben.. ik steeds opnieuw doen en opnieuw maar steeds wou die een cd-rom hebben en gooide hij de dvd(steeds een andere lege) eruit... dus toen maar besloten om er een cd-rw in te doen.. en jah hoor hij ging gewoon branden:confused: en toen die klaar was ging ik kijken hoe groot die nou was geworden en bleek die gewoon 4,36 GB te zijn op een cdtje van 700 mb:rolleyes: en in me dvd speler (van de tv) deed hij het ook gewoon... beetje vaag maar oke..... maar de qualiteit van de film was gewoon het zelfde.... geen haperingen of zo...
 
In Nero Recode (Nero 7 Ultimate) staat standaard een vinkje voor de regel "Fit to target".
In het venstertje daaronder kun je dan kiezen.
Staat CD voor, dan wordt de DVD-film geconverteerd om te passen op een CD. Edit: iets kwaliteitsverlies heb je dan wel.
Hoe dat in Pinaccle is weet ik niet.
 
Laatst bewerkt:
Bij mijn weten werkt (rekent) Pinnacle tijdens het bewerken van de film met avi bestanden, tijdens het maken van de DVD worden daar dus vob's, vub's en ifo's van gemaakt, welke veel kleiner zijn dan avi.
 
met avi bestanden, tijdens het maken van de DVD worden daar dus vob's, vub's en ifo's van gemaakt, welke veel kleiner zijn dan avi.
Mm... per stuk wel, maar samen groeien ze wel aan tot meer dan 4 Gb als de avi 700 Mb was.
Een "normale" DVD, eerst gecomprimeerd tot 700 MB avi/DviX, bevat uiteindelijk drie of vier VOB-files van 1 Gb.
 
Ik was misschien niet helemaal duidelijk. Pinnacle maakt de avi in de hoogste kwaliteit, bij het onverkort omzetten naar DVD zou dat 7000kb/s zijn (uit m'n hoofd, geen zin om pinnacle op te starten), maar voor een 'normale' DVD kwaliteit is zo'n 3000 kb/s voldoende en dat is wat pinnacle doet. Je kan het één en ander aan instellingen terugvinden onder knop 'instellingen' (hoe logisch :D ) als je gekozen hebt voor 'maak film'
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan