Onderwerp uit een foto knippen

Status
Niet open voor verdere reacties.

justinos

Gebruiker
Lid geworden
12 nov 2004
Berichten
199
Hoihoi,

Ik haal er eerst even een voorbeeld bij, zodat ik aan de hand van de foto kan uitleggen wat ik precies bedoel. Deze foto - een advertentie voor een kermis in alkmaar.

Nu zie je op de foto verschillende attractie's afgebeeld welken heel mooi uit een foto geknipt zijn (en vervolgens een witte rand hebben gekregen). Nu vraag ik me af hoe zulke objecten zo mooi uit een foto geknipt worden. Ik neem aan dat dat geen pixel werk is maar dat daar speciale programma's voor zijn. Weten jullie welk(e) programma('s) ik hier goed voor kan gebruiken? Het liefst gratis, mag ook betaald.

Alvast bedankt!
 
't is geen pixel werk maar ook geen automatisch iets.
Vaak wordt er uit een foto met photoshop de afbeelding "geknipt" met een soort lasso tool. Als je photoshop hebt dan kan je dat proberen.... het is gewoon oefenen.
 
Ulead Photoexpress 4.0 is ook makkelijk, gebruiksvriendelijk en niet zoveel opties als photoshop die je toch niet snapt. Heeft 4 verschillende manieren om iets te selecteren. Is volgens mij alleen niet gratis, ik kreeg het bij mijn fotocameraatje:)
 
Leuk programma, bedankt. Het is wat precisie werk om zoiets uit te knippen maar hopelijk gaat het lukken :) tot zover bedankt :)
 
Toch blijft het lastig om met zo'n lasso tool een onderwerp uit te knippen. Een echt goed voorbeeld van wat ik bedoel (kwam het toevallig tegen) is dit! Ook te vinden op de achtergrond van www.kermisoss.nl.

Zijn er ook geen betaalde programma's die dit voor elkaar kunnen krijgen? Het is wel erg proffesioneel werk dan om zoiets in elkaar te kunnen zetten. :)
 
DTPér en reclame ontwerper is nu ook niet een opleiding die je EVENTJES doet hahahahahaha
 
DTPér en reclame ontwerper is nu ook niet een opleiding die je EVENTJES doet hahahahahaha

Dat begrijp ik :D Toch was ik van mening dat er vast wel een programma was die het iets nauwkeuriger kan doen dan dat je zelf een lijntje moet tekenen om het object heen, wat overigens nooit zo mooi lukt (volgens mij..) al ben je nog zo behendig met de muis. Vandaar mijn vraag of er misschien betaald iets beters was :)
niet geschoten is altijd mis toch?
 
Je kan hoog of laag springen, maar een programma is nooit zo nauwkeurig als handwerk op pixelniveau.
Er zit in PSP en Photoshop wel wat handige automatische selectie tools, maar ik prefereer toch handwerk als het erg netjes moet zijn.
 
Programma's zijn slechts hulpmiddelen.
Kennis, kunde en inzicht zijn vereist.
Daarna komt ervaring.

Gooi dit in google
tutorial lasso photofiltre
en
how-to lasso photofiltre
en
how-to lasso image

dan kom je weer meer te weten ;)


:cool:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan