welke dasspeldmicrofoon?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Weejeejee

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 aug 2006
Berichten
4
Wie kan mij een dasspeldmicrofoon (niet draadloos) aanraden die een goede kwaliteit heeft en (dat is belangrijk!) achtergrond lawaai uitfiltert? Ik wil hem gebruiken voor presentatie en in mijn geval kan hij gewoon met zijn kabel worden aangesloten worden op de camera. Ook graag advies over electret of condensator mic. Heel hartelijk dank. Weejeejee
 
Ik ben persoonlijk erg tevreden met Sennheiser.
Hier een link.

En in deze serie is dit een heel aardige mic. Voor meerdere dingen toepasbaar. Zowel draadloos, of bekabeld, met of zonder powerpack of met phantom-voeding (48 volt) uit de mengtafel.
 
Laatst bewerkt:
dasspeldmicrofoon

Dank je Paul, voor je snelle reactie. Ik ben het met je eens dat Sennheiser goede microfoons maakt; alleen voor dit moment zoek ik iets goedkopers - om later een Sennheiser te kopen.
 
Dag Bertus, ik had die site al gezien. De prijzen zijn ok, maar ik kan er niet achterkomen welke mic goed presenteert en achtergrondgeluid uitfiltert.
 
Hallo

Elke gewone microfoon neemt ook de achtergrondgeluiden op.

D.m.v. de algemene gevoeligheid te verminderen probeert men soms alsook de achtergrondgeluiden te dempen .

Het enige afdoende systeem is er eentje , wat werkt d.m.v. 2 microfoontjes , 1 die omgevingsgeluiden + de stem opneemt , en 1 die enkel de stem opneemt , d.m.v. een beetje electronica "3 opamps" , verwijdert men dan de omgevingsgeluiden uit de stem .

Elektuur heeft reeds jaren geleden zoiets gepubliceerd motor intercom .."zie bibliotheek of internet" , maar is dus volledig zelfbouw ....

Of ... de betere audiozaak ?? of een motorverkooppunt , mits enige aanpassingen uwentwege ...???

Peter
 
Dank je, dit werpt een heel nieuw licht op de zaak. Heeft iemand nog meer suggesties, zoals een mic die redelijk presteert (en redelijk geprijst is!) wat betreft achtergrondsgeluiden?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan