Playlist Problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

flashsplash

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 okt 2005
Berichten
4
Hoi ik ben pas begonnen met het leren van html zodat ik me eigen site kan bouwen. (heb ontzettend veel hulp aan deze site gehad, hiervoor mijn dank)
Nu ben ik bij het punt om muziek om me site te zetten en 1 nummer gaat me goed af
en ik had een handleiding doorgenomen om een playlist te maken maar als ik het uittest
lukt het niet. ik plaats hier even een stuk van de code (dit moest zoals ik het begreep gewoon zonder (<html> etc.) geplakt worden:

<ASX version="3.0">
<ABSTRACT>Demo Playlist
</ABSTRACT>
<TITLE>Windows Media Playlist Demo</TITLE>
<AUTHOR>author</AUTHOR>
<COPYRIGHT>copyright</COPYRIGHT>

<ENTRY>
<REF href="URL 1" />
<ABSTRACT>title</ABSTRACT>
<Banner href = "">
</Banner>
</ENTRY>

voor URL 1 geef ik de locatie op waar de muziekbestanden zijn en voor title de titel van het lied. Hierna sla ik het bestand op als .wmv (volgens de handleiding) en codering is UTF8.

Vervolgens geef ik deze code op in me testpagina <embed src="/Mijn Playlist.wmv" width="140" height="50" autostart="true">

Maar wat er volgens gebeurt is dat het wmp icoontje gedimp wordt alsmede alle knoppen. Ik heb ook een Mijn Playlist.mp3 maar dan geeft hij de melding dt het bestand wat ik probeer af te spelen niet overeenkomt met de extensie. Er wordt gevraagd als ik wil als WMP het bestand moet proberen af te spelen en als ik voor ja kies gebeurt er vervolgens nix.

Mijn verhaal is misschien ietwat lang maar ik probeerde jullie zoveel info als mogelijk te geven. Weet iemand misschien wat ik verkeerd doe..bvd

ciao flash

ps:het geval van het dimmen heb ik opgelost dat was gewoon ff wmv bij bestand typen maar nu is het geval dat hij bij zowel .wmv alsook .mp3 het extenstie foutmelding toont
 
Laatst bewerkt:
<embed src="/Mijn Playlist.wmv" width="140" height="50" autostart="true">

IE houdt niet van spaties.

Dus bijv. <embed src="/Mijn_Playlist.wmv" width="140" height="50" autostart="true">

Dan moet hij het doen.
 
..of probeer <embed src="/Mijn%20Playlist.wmv" width="140" height="50" autostart="true">
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan