Audio CD overzetten naar een DTS CD/DVD

Status
Niet open voor verdere reacties.

crazyheels

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
27 mei 2002
Berichten
1.214
Ik ben al een hele middag bezig met BeSweet, Surcode, etc. etc.

Ik zoek een proggie of een methode die ik kan begrijpen om een Audio CD eventueel via via om te zetten naar een DTS CD of DTS DVD...dit moet kunnen, echter kom er niet uit.

Wie oh wie kent dit en weet een methode of een makkelijk proggie om dit te realiseren?

:thumb:
 
Eigen audio cd?
Kopie voor eigen gebruik?
Dit grenst aan illegaal.....
 
Tuurlijk, wil gewoon 5.1 sound ipv stereo......niks illegaals aan.
 
Heb een methode gevonden...maar tis niet echt helemaal DTS...t is een soort van 5.1 sound met het proggie Audio DVD Creator....Moet om die 5.1 te krijgen op een DVD, maar dan heb je wel effe een giga hoeveelheid.......:thumb:
 
Het echte 5.1 of DTS zul je ook niet kunnen krijgen, dat zal dan al in de bron moeten zitten.
 
Via Usenet heb ik al veel DTS schijven binnengehaald...is heel gelikt....volgens Doom9 zou het wel moeten met BeSweet, Besure en Surcode...bijvoorbeeld.....maar t lukt mij nog niet....maar misschien heb jij gelijk dat de bron al DTS moet zijn, dus moet ik eerst de audio slopen uit de Music DVD's die er zijn......en het daarmee eens proberen.....ok, morgen weer een dag, voorlopig klinkt dit ook niet echt verkeerd hoor....Audio DVD Creator....!!:thumb:
 
Via Usenet heb ik al veel DTS schijven binnengehaald...is heel gelikt....volgens Doom9 zou het wel moeten met BeSweet, Besure en Surcode...bijvoorbeeld.....maar t lukt mij nog niet....maar misschien heb jij gelijk dat de bron al DTS moet zijn, dus moet ik eerst de audio slopen uit de Music DVD's die er zijn......en het daarmee eens proberen.....ok, morgen weer een dag, voorlopig klinkt dit ook niet echt verkeerd hoor....Audio DVD Creator....!!:thumb:

Er is hardware (b.v. Nvidia geluidschip) die een 5.1 uitgang kan aansturen met een stereo bron. Maar dat je dat signaal ook kunt weg schrijven, is nieuw voor mij.

Mijn oude Wave-Terminal geluidskaart kan van stereo ook 4 kanalen maken en dat via DTS uitvoeren.

Ik ga er naar kijken, als het lukt laat ik je dat weten.

Eric.:thumb:

P.S. Als jij weet hoe je DTS uit een DVD kunt halen hoor ik dat graag.
 
BeSweet

Op de site staat dat hij het kan:

Transcoding compressed tracks in order to burn DolbyDigital CDs.

Eric:thumb:

P.S. had je wel de encoder plugins gedownload ?
 
Volgens mij was ik klaar met Besure en met die Minnetonka plugin.......

Heb ondertussen een herinstalltie uitgevoerd.......

Ga het weer opnieuw proberen...
:thumb:
 
Hoi, vind het knap dat je het begrijpt wat er allemal staat op die site die je gaf, ik kom er dus helemaal niet uit.Omdat mijn engels gewoon ***** is.

Misschien kan iemand het vertalen naar het nederlands, want het lijkt me geweldig als iedereen dit gaat gebruiken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan