sd card

Status
Niet open voor verdere reacties.

lamhoang

Gebruiker
Lid geworden
18 sep 2004
Berichten
116
Goede middag, ik heb een vraag over mijn SD card. Ik heb twee SD ckaarten, 1 van 1GB en 1 van 2 GB van Sandisk. Op de PC , via de cardreader, kan ik wel data ,... gewoon laden en verwijderen zoals het hoort, dat heb ik gedaan met de landkaarten van Tomtom, Benelux...maar als ik deze kaarten in mijn PDA ( Ipaq )stop dan zegt TomTom dat er geen kaarten gevonden zijn , En van de SD met 2GB heb ik nog een probleem erbij dat er na het formateren geeft het aan dat er nog maar 1GB vrij is terwijl er niks op staan.Hebben jullie enig idee ?
 
je moet je kaarten formateren en in je pda stoppen dan de pda op de pc aansluiten en dan de kaarten instaleren
 
Ik heb dit probleem zelf niet gehad maar in het (beëindigde) forum van de Mio gebruikersgroep heb ik deze info gevonden.

Het beste is altijd, sd of cf of wat voor kaart ook, te formateren op het device zelf waar je het gebruikt. Dus in dit geval op de pda formateren.
Er zijn meerdere tools die dit kunnen, b.v.

Storagetools v2.0 For Pocket Pc

Zoek maar even met google.

Beste is te formateren met de volgende parameters:

FAT of FAT16 SECTOR USE 512 Bytes Cluster size 32 Backup FAT Yes

In iedergeval nooit FAT32.
 
ik ga morgen eerst even langs de winkel waar ik de SD card gekocht heb om te vragen.Ik kom hierover nog terug. Bedank in ieder geval
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan