hoe ver kun je gaan met menu's maken?

Status
Niet open voor verdere reacties.

VolgensBartjes

Gebruiker
Lid geworden
31 mei 2004
Berichten
211
Hoi,
Ik zou graag willen weten wat er wel en niet mogenlijk is met het zelf maken van menu's enzo voor je dvd speler.

Ik had eerst een dvd speler, dat als je er een mp3 cd instopte, je een mp3tje kon afspelen, en terwijl hij aan het afspelen was, naar een volgend nummer kon gaan, en ook een soort playlist aanmaken. De dvd speler kon alleen niet goed omgaan met gebrande dvd films, dus ingeruild, al een tijd geleden (2 á 3 jaar). de nieuwere dvd speler heeft natuurlijk andere firmware, en jamegenoeg, als een nummer afspeeld, en je wil naar een ander nummer gaan, speelt hij die gelijk al af en stopt de ander die daarvoor speelde dus.
ook kan de dvd speler wel gewoon omgaan met mappen.

Nu kan je natuurlijk leuke menu's maken voor films enzo, en zag nu laatst ook een "dvd" die werd aangeboden op ftd, alle hitzone cd's bij elkaar op 1 dvd, als je die bekijkt zie je dat er met het programma audio dvd creator, een leuk menu is gemaakt, dat je een hitzone cd kan kiezen, vervolgens speelt hij de nummers af, en laat dan ook een scherm zien met de titel enzo van het liedje dat op dat moment word gespeeld.

Nu is mijn vraag, zijn dit complete "programma" achtige dingen die gemaakt worden? is het dus ook mogenlijk om dus iets te maken dat je op mijn dvd speler dus wél tijdens het spelen van een nummer een ander kan zoeken, en misschien zelfs zo uitgebreid als in winamp enzo dat je ook bijv een lijst kan laten genereren die op een andere volgorde is, of bijvoorbeeld er in kan zoeken? of is zo'n menu opgebouwd, en kan het ook niet anders, dan dat het van te voren vastgestelde "knoppen" zijn die dan een vastgestelde opgeslagen lijst laten zien? Als iemand weet dat er meer mogenlijkheden zijn om uitgebrijdere dingen te maken voor een dvd speler, weet je dan ook een programmatje ofzo waar je dat mee kan doen?

Mvg,
Bart Huisman
 
heb even gekeken, maar weet je zelf ook hoever je hiermee kan gaat op het gebied van die interactieve dingen zoals hierboven beschreven?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan