Laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

lpchester

Gebruiker
Lid geworden
29 aug 2006
Berichten
6
Ok, ik heb vandaag dus een laptop gekocht, aangezien ik binnenkort vertrek naar universiteit Gent. Na het configureren en de hele zooi wou ik nu met deze laptop verbinding maken met het internet. Wij beschikken thuis reeds over 2 desktops en dus ook over een router aan de ene pc en een draadloze zender via USB aan de andere pc.

Ik had nu gedacht om dus via een netwerkkabel en de netwerkkaart in mijn laptop mijn laptop te verbinden met de router. Mijn eerste verbazing was dat dit helemaal niet nodig was. IK kan blijkbaar zomaar connecteren met het draadloos netwerk, zonder enige verbinding OF zonder een bepaalde zender. Betekent dit dat er in de laptop een netwerkkaart / zender ingebouwd zit ? Zoja, is het dan logisch of net niet logisch dat ik bij cmd => "net view " op de pc waarbij de router staat nog steeds enkel de 2 desktops zie ? Ook op de laptop kan ik geen gedeelde mappen hebben met de desktops ofzo, enkel internet is beschikbaar. Iemand die een verklaring heeft hiervoor ?

Alvast thx

UPDATE: mijn laptop wordt intussen gevonden door mijn desktops, maar als ik via cmd net view op mijn laptop kijk, krijg ik syteemfout 6118, en van gedeelde mappen is er ook nog geen sprake. Ligt dit aan een firewall ofzo ? Greetz
 
Laatst bewerkt:
Het is zeer goed mogelijk dat je een onboard wireless netwerkkaart hebt (vooral als je verbinding met internet hebt) en over het niet zien van de notebook. De firewall van windows (kan) dit tegenhouden
 
En wat kan ik dan doen om wel gedeelde mappen en dergelijke te hebben, want bestanden overzetten door om te gaan via internet is ook niet alles ...
 
Interne firewall van xp uitschakelen en mappen delen
 
Dan krijg ik bericht dat de gegevens niet gevonden worden :s En nu krijg ik bij mijn desktops een netwerk tussen de 2 desktops en bij cmd net view op mijn laptop krijg ik enkel mijn laptop te zien, zit die dan alleen in een netwerk of wa ? :s
 
Offtopic:
Doe daarnaast wel wat aan de beveiliging van je draadloze netwerk
Tenzij je in een straal van 50 tot 100 meter geen buren/parkeerplaatsen of wegen hebt liggen kan elke laptop met een draadloze netwerkkaart via jou verbinding internetten.......
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan