laptop tv out ???

Status
Niet open voor verdere reacties.

colorado_rain

Gebruiker
Lid geworden
26 nov 2003
Berichten
362
ik heb een laptop met tv out , moet ik die eerst activeren , of een software voor gebruiken , om de tv er op te zetten

momenteel werkt het niet als ik hem aansluit op de tv

ik werk met een compaq evo n600c laptop

bijvoorbaat dank
johan
 
Als ik mijn laptop op men TV aansluit (via S-video in-/uitgang) moet ik wel via

Bureaublad => Rechterkant muis eigenschappen (voor beeldscherm) => Instellingen => kiezen voor 2 monitors + bureaublad activeren voor 2de scherm aanvinken.

Start ik dan een film op men portable, verschijnt die netjes op men TV-scherm :thumb:

Helpt dit iets ??

PS : In de instellingen van mijn videokaart heb ik wel een aantal aanpassingen 1 maal moeten doen (Beeldschermresolutie aangepast, signaal verzet van NTSC naar PAL, ...)
Audio gaat bij mij via aparte kabel.

Kan je meer info geven hoe je verbinden tussen TV en portable is ?? S-video kabel, Scart, merk/type videokaart, enz...

Kunnen we beter helpen :p
 
als ik dit doet , moet tie dan op de tv aangesloten staan , wandt ik kan bij instellingen 2 monitoren en bureau blad niet vinden

ik werk met tulp plug kabel ( die gele steker )

johan
 
Moet volgens mij niet aangesloten zijn maar help altijd natuurlijk, je kan best even de portable herstarten ook natuurlijk.

Zie ook het voorbeeldje in bijlage, krijgt je dit te zien ??

Welk besturingssyteem heb je ?
 

Bijlagen

  • setupbeeldscherm.jpg
    setupbeeldscherm.jpg
    46,7 KB · Weergaven: 32
Hier een beetje deftige uitleg :


Configuratie van dual monitor functie

Ondersteunt uw videokaart de dual monitor functie volg dan de volgende configuratiestappen:

Sluit de externe monitor/projector aan en zet het apparaat aan. Controleer of alle kabels correct zijn aangesloten.
Klik met de rechtermuisknop op het bureaublad en selecteer de optie Eigenschappen.
Open het tabblad Instellingen.
U ziet hier nu twee schermen staan, klik op het beeldschermpictogram voor het beeldscherm dat u naast het primaire beeldscherm wilt gebruiken. Deze beeldschermpictogrammen zijn voorzien van de nummers 1 en 2. Deze nummers corresponderen met het primaire en het secundaire beeldscherm.
Klik achtereenvolgens op de beeldschermpictogrammen 1 en 2. Merk op dat de beeldschermresoluties en de kleurkwaliteit mogelijk verschillen van waarde, want beide monitoren kunnen onafhankelijk van elkaar worden ingesteld en geconfigureerd.
U dient zich goed te realiseren dat elk type monitor/beamer een limiet heeft voor het aantal pixels dat weergegeven kan worden. Ofwel de maximale resolutie kan verschillen. Voor Windows XP is dit geen probleem. Daar de meeste monitoren tegenwoordig plug-and-play zijn, zal het besturingssysteem automatisch de maximaal toegestane resolutie instellen voor de desbetreffende monitor.
Klik met de rechtermuisknop op het tweede beeldschermpictogram en kies in het snelmenu de optie Attached of Gekoppeld.
Zodra u het tweede beeldscherm heeft gekoppeld, verschijnt een aantal contextgevoelige opties in beeld, die betrekking hebben op het tweede beeldscherm.
Schakel nu de optie Het Windows Bureaublad uitbreiden naar deze monitor (Extend my Windows desktop onto this monitor) en klik op OK.
De tweede monitor wordt nu geactiveerd en toont een leeg bureaublad. Het bijzondere is dus dat dit een extra bureaublad is, en dus geen kopie van de primaire configuratie.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan