geen geluid op pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

juvemaster

Gebruiker
Lid geworden
21 jul 2006
Berichten
45
hallo,

Na het installeren van windows xp profesional heb ik geen geluid meer.Bij apparaatbeheer staat er evenwel allemaal gele vraagtekens bij mediacontroller.Dus volgens mij staat er helemaal geen op.Heb verschillende proberen controllers te downloaden maar geeft telkens aan dat ik geen legale versie van windows heb,dus worden die niet (h)erkend.Heb ook Everest opstaan om te zien welke chipset ik had,maar die staan er wel in.Dacht eerst dat de besturing er niet op stond,maar volgens mij wel.Nu weet ik echt niet meer hoe ik er geluid op moet krijgen zonder die vervelende tussenkomst van windows.Is er nergens geen omweg om dit bekomen?

Hopeloos iemand
 
Beginnen met zinnen op een nieuwe regel vergemakkelijkt het lezen.:confused:

Maare, zoek je driver cd van de mobo bakker even op, of kijk de website ervan, en haal daar de drivers op, ook via Everest de makers van de chipset en audiochip opsnorren, en bij die fabrikanten de drivers downloaden kan ook.
 
voor lange pier

hallo

hoe bedoel je mobo bakker?
Sorry nog nooit van gehoord.Kan je me even meer uitleg geven?
 
Hoi

Ik je verhaal haal ik er niet uit of je een illegale xp hebt zo niet neem dan contact op met microsoft en vertel ze over het probleem,verder heeft het niets te maken met je geluids probleem.
Wanneer je de install cd hebt van je pc daar staan alle drivers op,wanneer je naar je configuratie scherm gaat en kijkt bij spraak geluid daar kan je zien bij audio of hier een apperaat in staat dit zal wel niet daar je gele driehoeken hebt in apperaten beheer.
Wanneer je er toch bent kan je bij geluiden direct aanvinken dat je een geluids pictogram wil in je werkbalk altyd makkelijk.
Heb je bovenstaande niet dan blijft er niets over dan wat er bij de andere tips staat de drivers opnieuw op te halen en te instaleren,een backup maken voordat je heel je systeem eraf haalt is nooit weg ik neem aan dat je nu gewoon alles kwijt bent veel suc6 ermee Nixs
 
het is de versie van mijn schoonzus,die ze ergens van het internet heeft afgehaald
 
Beginnen met zinnen op een nieuwe regel vergemakkelijkt het lezen.:confused:

Maare, zoek je driver cd van de mobo bakker even op, of kijk de website ervan, en haal daar de drivers op, ook via Everest de makers van de chipset en audiochip opsnorren, en bij die fabrikanten de drivers downloaden kan ook.
Foei Lange Pier ik begrijp dat iedeen er naar streefd om in goed nederlands zijn vragen te stellen ik kan het ook niet als auslander.

Wanneer je hier naar streefd wat een nobel streven is hoort mobo bakker ook niet in het rijtje thuis toch???veel newbies weten niet dat mobo motherbord betekend voor de rest ben je een wereld vent met veel goede tips dit is dan ook geen kat naar jouw toe vat het niet fout op :p

Ps door de magere info weet je niet veel bij de nieuwe pc`s krijg je geen driver cd`s meer helaas:evil:
 
Beste @nixs, probeer eens de diepere betekenis erachter te ontdekken, hopelijk vind je hem zelf, want ik zal hem niet verklappen.:cool:
 
Hallo Juvemaster

Mocht je door het gekibbel er niet meer uit komen.

Ik bezondig me ook vaak aan kort door de bocht.

  1. Als je een woord niet kent, ga naar www.wikipedia.org
  2. Gele vraagtekens betekent dat er hardware is waar nog geen driver voor is geïnstalleerd.
    Ofwel Ik niet begrijp jij uitleggen (is maar een domme computer,hè)
  3. Je zei EverstHome te hebben, dan moet je daar kunnen zien wat er in zit.
  4. Dan doen wat lange Pier zegt.
  5. Succes
Eric:thumb:
 
hallo,

Na het installeren van windows xp profesional heb ik geen geluid meer.Bij apparaatbeheer staat er evenwel allemaal gele vraagtekens bij mediacontroller.Dus volgens mij staat er helemaal geen op.Heb verschillende proberen controllers te downloaden maar geeft telkens aan dat ik geen legale versie van windows heb,dus worden die niet (h)erkend.Heb ook Everest opstaan om te zien welke chipset ik had,maar die staan er wel in.Dacht eerst dat de besturing er niet op stond,maar volgens mij wel.Nu weet ik echt niet meer hoe ik er geluid op moet krijgen zonder die vervelende tussenkomst van windows.Is er nergens geen omweg om dit bekomen?

Hopeloos iemand
Beste juvemaster wat je ook nog kan proberen is bij je merk van je moederbord de cd van je drivers te vragen abit,asus doen hier niet moeilijk over het gaat hier wel om onboard drivers uiteraard niet om pci kaarten.wanneer je de cd hebt kan je alles gewoon opnieuw installeren mocht dit allemaal niet lukken ja dan zal je Lange Pier zijn raad idd op moeten volgen Nixs
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan