opeens één pc niet meer op internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jospen

Gebruiker
Lid geworden
18 dec 2005
Berichten
174
hallo;

probleem:

Heb de volgende apparaten:

Een laptop met Xp/Sp2 en een draadloze netwerkkaart, een vaste pc met Xp/Sp2 en een draadloze netwerkkaart en een kabelmodem (docsis, van Caiway) en een wifi-router (Eminent Em4114).

Na heel veel gedoe heb ik het voor elkaar; de pc vond automatisch het draadloos netwerk en maakte verbinding. Doordat ik internetten wilde heb ik de kabelmodem, via utp, aangesloten op de router.
Op de vaste pc heb ik een inbelverbinding gemaakt naar Caiway.
Als ik op deze verbinding klikte deed internet het perfect. (het kabelsignaal werd netjes draadloos verzonden)

Op de laptop ging het fout:
Als ik die aandeed vond ie ook netjes het draadloze signaal en maakte verbinding. echter: toen ik een inbelverbinding maakte naar Caiway op de laptop deed deze het niet.

de inbelverbinding, via WAN MINIPOORT PPe..??, gaf de melding foutcode 678. De modem zou waarschijnlijk niet juist geinstalleerd zijn. Alle instellingen waren hetzelfde.'

Na veel resetten van de modem en router is het opeens gelukt.
De laptop vind automatisch het signaal, even klikken op de inbelverbinding en internet!

Maar wat blijkt nu:
Op de vaste pc krijg ik opeens de voornoemde melding.
Nu draait de laptop dus prima, maar de vaste niet.

Als ikde modem aanlsuit via usb werkt de inbelverbinding wel.

Op een of andere manier gaat er iets fout, maar wat?

Moet ik ip-adressen gaan instellen ofzo? ze staan nu op automatisch.
Wie kan helpen? het maakt trouwens niet uit of een van de pc`s op internet zit of niet, op de een of andere manier "mag"de een nu wel op het net en de ander niet.

Ik heb geen MAC-filtering ofzo aanstaan, alles staat op standaard.
 
Je zegt dat je internet via de kabel hebt, maar dat je ook een inbelverbinding hebt! Normaal is het zo dat je het kabelmodem op de pc aansluit en dat je niet hoeft in te bellen. Ik neem aan dat je het modem ook via utp op de pc kunt aansluiten? Dan sluit je nu de router met een utp kabel aan op het modem en de pc's communiceren dan draadloos met de router. de router moet ip-adressen uitdelen (dhcp enable) en de pc's krijgen steeds een ip-adres toegewezen van de router. Begin eerst eens even om de boel goed aan te sluiten en de router te resetten naar fabrieksinstellingen. Zorg ervoor dat de netwerkverbinding van je computer(s) staat op "Automatisch een ip-adres laten toewijzen" (rechtermuisknop op je wireless verbinding in de taakbalk,netwerkverbindingen openen, rechtermuisknop op je wireless verbinding, eigenschappen, klik op Internet protocol TCP/IP, klik eigenschappen)
 
Hoi.,

En pas klare oplossing is niet zomaar te geven,de code die je kreeg wil zeggen dat je geen verbinding hebt met het internet foutcode 678.
Omdat het een vrij complex probleem is verwijs ik je naar een goede uitleg op deze site over het opzetten van een netwerk en problemen kijk onder zoeken even waar het precies staat
Veel succes vgr Nixs
 
ERBICOM:

Wat jij omschrijft had ik gedaan.
Heb echt een inbelverbinding bij Caiway

Heb alles al eens gereset. Het vreemde blijft: beide pc`s hebben een keer op deze manier gewerkt. Als ik met een andere laptop de woning binnenloop werkt die wel meteen op het netwerk en kan ik internetten.

De laptop is het niet, die werkte al eens. De pc is het niet, die werkte al eens.
Ook met beide tegelijk heeft het gewerkt, en alle pc`s komen gemakkelijk automatisch op het netwerk.

Die gekke inbelverbining is het hem.

Zoals ik zei:
Sluit ik de modem direct via usb aan dan werkt de inbelverbinding prima.
Het betreft een verbinding die ik heb opgesteld (volgend de handleiding):
via de Windows Wizzard:

"Verbinding maken met internet" / "Handmatig verbinding instellen" /
"Verbinding via breedband, waarvoor naam en wachtwoord nodig zijn" /

met vervolgens de inlognaam,pasword etc.

De pc heeft het over" Verbinding maken via WAN minipoort ppe....."

Resume:
Verbindingsinstelling lijkt me dus ook goed, omdat die wel werkt via usb.
Ik denk dat het "kabelsignaal" niet goed verzonden wordt.

Maar ja, hoe los ik dit op?

Heb gereset, beveiligingen uit, firewall uit.
Zou bijna denken dat er in het netwerk maar één pc op het net mag,
ondanks dat ik "internet delen" e.d al 100x aan en uit heb gehad.

tips?
 
Tja, het enige dat ik dan kan bedenken is dat je maar 1x mag inloggen bij Caiway met dezelfde gebruikersnaam/wachtwoord combinatie. Wellicht hebben ze het beleid onlangs gewijzigd? Wat zegt de helpdesk van Caiway hierover?
 
Ik ben bang dat er sprake is van begripsverwarring.

Achter de router maak je géén inbelverbinding. De router zorgt - als die juist is ingesteld- voor de verbinding met CaiWay, je hoeft dus het CaiWay-programmaatje (is dit wat je noemt inbelprogramma?) niet meer te laten lopen. Je PC moet dus zondermeer contact maken via de HiFi verbinding.

Zodra je je spanning op de modem en de router zet, wordt de verbinding met CaiWay gemaakt. Daarna wordt bij het opstarten van je systeem de aansluiting met het internet gemaakt. Je moet dus zonder verdere poespas het internet op kunnen. Ik denk dat je geprobeerd hebt het CaiWay-opstartprogramma te gebruiken. Die moet je heel ver weg stoppen....van de Start/programmabalk halen.!
 
dus als ik het goed begrijp:

Jij denkt dat ik IN DE ROUTER als het ware moet "inbellen" cq "inloggen" ?

Dat klint aannemelijk. Dan zal ik in de router ergens iets van een optie moeten zien daarvoor.

Maar los daarvan; is het dan niet raar dat ie het op de vaste wel deed? en ook met een andere laptop? Of zal dat da komen door wat ERBICOM zegt,

dubbel inloggen?!

Alvast (alweer) bedankt.
nu eens zoeken dan naar zo`n optie bij de eminent em4114
 
Inderdaad de router logt in.
Bij elke router zit een instructieboekje dat aangeeft met welk internetadres je de router moet benaderen. Als je dat adres opent (met Internet Explorer) dan moet daar ook een setup procedure staan. De gegevens die je daar in moet brengen zijn: de inlogprocedure, voor CaiWay is dat CASEMA, gebruikersnaam en wachtwoord.

Als die inlogprocedure niet bekend is moet je contact zoeken met CaiWay en/of Eminent om er achter te komen op welke wijze je met CaiWay in moet loggen.

Je kunt de inlogprocedure van CaiWay blijven gebruiken maar dan lukt het om maar een computer tegelijkertijd aan te sluiten zoals je ervaring is.
 
In de algemene gebruikershandleiding vind je onder 3.0 Instellen van het modem. Daar wordt de URL aangegeven die je in internet explorer moet invullen. Dan wordt verwezen naar de bijlage voor de instellingen voor de verschillende bedrijven. Echter dit zijn alle telefoonbedrijven en ik zag geen aanwijzingen voor de DSL aansluiting.

Je kunt doen of je neus bloed en voor de KPN procedure gaan en daar gewoon de gebruikersnaam en het wachtwoord invullen en dan zien waar het schip strandt.

Ik denk dat je je moet voorbereiden op de onmogelijkheid om met deze modem/router verbinding te maken als router op een gewoon kabelnetwerk. Maar niet geschoten is altijd mis.
 
hallo, toch nog wat problemen:

Als ik in de router kijk zie ik een soortgelijke optie:

Ik kan daar aanvinken: WANTYPE: PPPoe over ethernet of PPPoe over ATM.

welke moet dat zijn?

als ik kies voor PPPoe over ethernet zie ik het olgende:
ik kan hier een pppoe-account,servicename en password instellen (zal dus wel m`n caiway naam e.d zijn)
tevens moet ik een ip-adres invullen, maar welke???
(zie hieronder) Ik denk dan: die van de PPP ADAPTER INTERNET????!!!



Als ik kijk in de laptop onder ipconfig komt het volgende naar boven:

ETHERNET ADAPTER:
Ip: 192.168.123.140
sub: 255.255.255.0
Stand: 192.168.123.254 (standaard adres vd router)

PPP ADAPTER INTERNET:
Ip: 64.45.123.174
sub: 255.255.255.255


VPN?!

Maar omdat ik ook gelezen heb over het maximum toegestane "tunnels" onder VPN heb ik daar ook
even gekeken. Heb gelezen dat het zou kunnen zijn dat er maar één "tunnel" wordt toegestaan.
Heb al geprobeerd om deze op 2 in te stellen, maar daar worden ook weer optie`s gevraagd waar ik niets van weet.
Of heeft dit er niet mee te maken?
 
Ik ben nog even door mijn router heengewandeld maar ben bang dat ik die ontregel. PPPoE login over Internet is in ieder geval correct en de overige informatie is ook niet verontrustend.

Verder heb ik ontdekt dat mijn router ook ADSL ondersteunt dus dat zou ook hoopgevend moeten zijn voor je router.

Ik weet verder te weinig details om je verder te kunnen helpen. Ik zal nog wat zoeken in de documentatie en je laten weten als ik nog wat bijzonders tgen kom.
 
dank je alvast!

misschie dat iemand me nog wat over dat VPN kan bijpraten?
Ik heb een handleidingg mbt vpn, maar is dat wat ik nodig heb?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan