hi8(usb streaming) DVD branden

Status
Niet open voor verdere reacties.

wester8

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
5 sep 2006
Berichten
3
Hallo,

ik weet nog niet zoveel van film op dvd zetten.
Mijn probleem is dat het op de harddisk binnen gehaalde film met usb (Sony dvr trv 140e) er na het branden op dvd er niet uitziet. Zeer wazig, onscherp. Kan iemand mij uit de brand helpen? Ik heb meerdere programma's gebruikt : Pixela (werd bij de camera geleverd) Pinnacle studio 9, Nero 7.
Mpeg 1 en mpeg 2 ziet er niet uit.
Uiteraard wil ik zoveel mogelijk de kwaliteit van het bandje op een DVD zien te krijgen.
Audio is goed.

wie o wie helpt mij?
 
Ik heb helaas geen tierelier verstand van losse camera's, maar bij het maken van een DVD van diverse soorten bestandsformaten voel ik mij een stuk beter thuis ;) :D .

Heb je de mogelijkheid om de film, VOORDAT je deze exporteert / overzet naar de pc, als AVI te saven? Als je namelijk een goede kwaliteit AVI met Nero Vision Express brandt, dan wordt daar een (kwalitatief) prima DVD van gemaakt.
 
pasja,

bedankt voor je snelle reactie.
Het is het proberen waard.
 
IK denk zelfs dat je het woord "proberen" mag weglaten als de camera in staat is de film als AVI te saven. Als die AVI namelijk goed is, dan maakt Nero er een perfecte DVD (met de bekende .vob en .ifo files) van. Succes dan nagenoeg voor 100% verzekerd.

In mijn vorige bericht vergat ik overigens te vragen welke extensie het bestand nu heeft / had.
 
Laatst bewerkt:
extensie was mpeg1,mpeg 2.
met usb werd de film op de pc gecaptured
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan