bibberend beeld

Status
Niet open voor verdere reacties.

steffiestones

Gebruiker
Lid geworden
27 jan 2003
Berichten
200
Hoi,

Als ik een avi file tesamen met een srt ondertiteling file omzet naar dvd (dat doe ik met winavi video converter en dan branden met nero),dan bibberd het beeld altijd als ik het afspeel,ik heb het al enkele malen geprobeerd maar het beeld blijft bibberen.
Kan me er iemand helpen?

Dank U,
Steffie.
 
heb je het resultaat gecheckt voor het branden?
Als deze dan nog bibberd, check dan de instellingen eens bij de conversie.
Ik werk zelf niet met dat programma, dus weet niet waar ik dat dan in moet zoeken.

Zelf doe ik het in de frameservermode tussen virtualdub en tmpgenc.
 
Zeer waarschijnlijk is jouw "bronbestand" [de avi] een ntsc bestand [23,76 of 29,xx frames per seconde]... je kunt dit controleren door bijvoorbeeld met Media Player Classic [die fantastische, [bijna] allesvretende mediaspeler welke bij het K-lite Mega codec pack zit] te klikken op "properties"... als het bestand ntsc is en je zet het om naar PAL [25 frames per seconde] komt de avi elke seconde één beeldje tekort... dat veroorzaakt het "bibberen" ... dit is alleen maar op te lossen met extreem dure hardware en programmatuur... [zoals ze in studio's hebben].... dus je zult ermee moeten leven... of alleen maar PAL compatibele [25 fps] divx of xvid downloaden.......
 
Laatst bewerkt:
in tegenstelling tot wat ErpCity zegt over dure software is niet geheel juist.
Virtualdub is zeer krachtig en gratis, die kan je avi ook omzetten van ntsc naar pal, zonder bibberingen.
 
Omzetten van ntsc naar pal met virtual dub, ja zeker! Maar zonder "bibberen"? Echt niet. Je mist namelijk 1 beeldje [23,76 beelden per seconde heb je in je orginele bron beschikbaar en je moet er 25 fps laten zien]... waar tover je dat extra plaatje vandaan?
 
Probeer het eens zou ik zeggen, ik deed dit een paar jaar achtereen met succes.
Echter de conversie naar dvd deed ik via frameserver gelijk met de subs in combinatie met tmpgenc.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan