ScreenPrint maken van beeld van dvd-film in Media Player?

Status
Niet open voor verdere reacties.

ingmar

Gebruiker
Lid geworden
18 feb 2001
Berichten
925
Ik probeer een screenshotje te maken van een tv-uitzending waar ik in zat. Een vriend heeft die uitzending digitaal opgenomen op dvd, en op die dvd staan bestanden met de extensies BUP, IFO en VOB.
Een screenshot van de opname maken (in Windows Media Player) lukt niet, ik krijg na plakken in bv. Irfanview alleen maar een zwarte rechthoek. Weet iemand een manier om toch een shotje te maken?

Alvast bedankt voor je antwoord,
Ingmar
 
Laatst bewerkt:
Als je een screenshot van een film in mediaplayer wilt maken moet je de hardwareversnelling uitzetten. Dan lukt het wel.


open mediaplayer, ga naar extra - opties, tabblad prestatie, zet de shuifbalk van videoversnelling helemaal naar links.

Dan zou het wel moeten lukken.
 
Jippiejajee, bedankt - ik heb het geprobeerd, maar het screenshot blijft een zwart vlak. Misschien moet ik bij die Presaties/Videoversnelling ook nog iets aan de Geavanceerde instellingen veranderen ... zou dat het kunnen zijn?

I.
 
het is veel simpeler dan dat..

wat je doet is je speelt het filmpje af in media player en dan zoek je het stukje op waar je een screenshot van wilt maken je zet het filmpje op pauze, en vervolgens druk je op "print screen" en dan plak je in paint en voila een screenshot van het gewenste stukje.
 
Helaas .. het werkt niet. Het geplakte screenshot gedraagt zich heel vreemd ... je kunt bijvoorbeeld niet 'croppen'. En als je na het plakken de Media Player sluit, verdwijnt het beeld ook uit het screenshot, alsof er een soort live connectie blijft met de player.

I.
 
Als je een PrtScn wilt maken, dat moet je speler in Overlay modus staan. Ga nakijken of Overlay modus wel aanstaat, en zet die dan aan.

Omdat de meeste programma's zoals PowerDVD zelf een knop laten instellen voor een schermafdruk, zul je zelf wel Windows Media Player gebruiken.

In WMP: Ga naar Extra -> Opties -> Tabblad Prestaties -> knop Geavanceerd. Zet daar alles aan m.b.t. Overlay (dat zijn 2 opties bij mij).

Dit kun je eventueel weer afzetten zodra je de gewenste schermafdrukken compleet hebt.

Beeld stil zetten is een goede tip van een vorige poster, dat moet je óók doen (voor de zekerheid) zodra je een schermafdruk maken wilt.

Tijs.
 
Helaas .. het werkt niet. Het geplakte screenshot gedraagt zich heel vreemd ... je kunt bijvoorbeeld niet 'croppen'. En als je na het plakken de Media Player sluit, verdwijnt het beeld ook uit het screenshot, alsof er een soort live connectie blijft met de player.

I.

bij mij lukt het wel altijd, maarja dat is ict ;)
 
Ik heb al gezegd: Je moet de zaak in Overlay mode zetten!!!!!

(zie mijn vorige posting).

Tijs.
 
Bedankt allemaal, maar het lukt nog steeds niet. Overlays ingeschakeld, zie bijlage met screenshot van de geavanceerde instellingen? Doe ik toch nog iets fout?

I.
 

Bijlagen

  • Geavanceerd bij Prestaties WMP.jpg
    Geavanceerd bij Prestaties WMP.jpg
    50,5 KB · Weergaven: 98
Heel vreemd. Ik heb hier geen problemen, zowel niet mét als zonder Overlay, Full-screen of in een Window.

Ik heb mijn instellingen als plaatje bijgesloten. Misschien lukt het met mijn instellingen?

Geef ons anders eens een afdruk van wat wél op het klembord verschijnt na PrtScn?

Tijs.
 

Bijlagen

  • hm_bijlage_dnties1.JPG
    hm_bijlage_dnties1.JPG
    52,6 KB · Weergaven: 87
je ken altijd nog een "demo" downloaden van intervideo dvd of power dvd..
 
Ik heb hetzelfde probleem gehad , als ik een screenshot wil maken lukt mij dat alleen met nero showtime ( staat vaak op de nero cd ) linker uitvouwscherm openen foto maken en plakken in paint en dan opslaan .
Gr. Hans
 
Ik heb hetzelfde probleem gehad , als ik een screenshot wil maken lukt mij dat alleen met nero showtime ( staat vaak op de nero cd ) linker uitvouwscherm openen foto maken en plakken in paint en dan opslaan .
Gr. Hans

het is toch raar ik maak namelijk altijd op deze manier screenshots in media player maar ja er zijn altijd oplossingen
 
Wat bij de een lukt , hoeft niet altijd bij de ander te lukken .
Ik heb hier ook eens een vraag over gesteld en al de gegeven adviesen uitgevoerd van aanpassingen op de pc tot programma's van internet , niets hielp bij mij tot het advies van openen met showtime ipv. mediaplayer of powerdvd .
Maar ja wat bij mij werkt hoeft bij een ander niet te werken , echter het is het proberen waard .
Hans
 
Wat bij de een lukt , hoeft niet altijd bij de ander te lukken .
Ik heb hier ook eens een vraag over gesteld en al de gegeven adviesen uitgevoerd van aanpassingen op de pc tot programma's van internet , niets hielp bij mij tot het advies van openen met showtime ipv. mediaplayer of powerdvd .
Maar ja wat bij mij werkt hoeft bij een ander niet te werken , echter het is het proberen waard .
Hans

dat is waar... wat dat betreft is het met computers werken nog wat ingewikkelder dan de meeste denken...
 
Bedankt allemaal voor jullie reacties. Ik zal eens zien of ik Nero Showtime kan vinden.
(Tijs, ik heb je instellingen precies overgenomen, maar ook dat gaf geen oplossing. Ik kan je wel een afdruk sturen, maar het is gewoon een zwarte rechthoek ...)

I.
 
Heb je de tip van JippieJaJee nog uitgeprobeerd?

Als je een screenshot van een film in mediaplayer wilt maken moet je de hardwareversnelling uitzetten. Dan lukt het wel.

open mediaplayer, ga naar extra - opties, tabblad prestatie, zet de shuifbalk van videoversnelling helemaal naar links.

Dan zou het wel moeten lukken.
Hij is ervan overtuigd dat je dat zeker nog even proberen moet (sprak 'm vanavond).
NB: Je moet wellicht daar éérst knopje "Standaardwaarden herstellen" doen voordat die schuifbalk te gebruiken is.

Laatste kans, wat mij betreft... ;)

Tijs
 
Laatst bewerkt:
Heb je de tip van JippieJaJee nog uitgeprobeerd?


Hij is ervan overtuigd dat je dat zeker nog even proberen moet (sprak 'm vanavond).
NB: Je moet wellicht daar éérst knopje "Standaardwaarden herstellen" doen voordat die schuifbalk te gebruiken is.

Laatste kans, wat mij betreft... ;)

Tijs
Ik vind dit ook vreemd inderdaad, het moet werken eigenlijk. :confused:

attachment.php
 

Bijlagen

  • Hardwareversn.gif
    Hardwareversn.gif
    27 KB · Weergaven: 454
Je zit aan de verkeerde kant.. Je moet niet bij de apparaateigenschappen zijn, maar in Windows Mediaplayer zelf.
In WMP: Extra -> Opties -> 'tabblad' Prestaties. Druk dan eerst op Standaardwaarden herstellen, haal dan de 'slider' (schuif) helemaal naar links. Klik OK. Zie bijlage.

Tijs.
 

Bijlagen

  • wmp_dnties1.JPG
    wmp_dnties1.JPG
    52,3 KB · Weergaven: 77
Laatst bewerkt:
Ah, daar zit ook nog een optie zie ik.
Nu ja, probeer beide zo ik zeggen, de optie die ik gaf werkt in ieder geval (dat is, normaal gesproken, de wonderen zijn de wereld nog niet uit).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan