Streamen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dingeman

Gebruiker
Lid geworden
30 sep 2000
Berichten
503
Hoi,

Ik zou graag enkele liedjes op mijn site zetten, nu werd mij verteld om deze het best te streamen op gezette tijden om ruimte te besparen op de site.
Media encoder zou heel geschikt zijn zeggen ze, maar hoe in Godsnaam werkt zoiets????

heeft iemand een idee??
 
Ik heb een wizard in elkaar gedraait, maar hij is ff te groot om als bijlage te posten. Mail maar even naar erbicom at gmail dot com
 
Laatst bewerkt:
streamen via windows media player

Hoi

Had een vraagje over streamen met de windows media player.Zou graag binnekort willen gaan streamen met de windows media player op internet.Inmiddels heb ik al windows media encoder 9 geinstalleerd maar het probleem lig hem dus bij de server hoe installeer je de server en welke moet ik hebben want heb op de website van microsoft gekeken daar staat er heleboel en weet dus niet welke ik moet hebben keus genoeg dus.Na 3 maanden allerei documentaties gelezen te hebben er over ben ik eigelijk nog helemaal niks op geschoten er mee.Kreeg ooit is een reactie dat ik het dan maar via winamp moest proberen maar het probleem is dat ik op een netwerk verbinding zit en krijg als ik wil gaan streamen met winamp steeds een nak error vanwege me firewall waarschijnlijk.Heb gehoord dat je met windows media server zou kunnen streamen over internet.Helaas is dit nog allemaal nieuw voor mij en weet wel hoe de windows media encoder werk maar zit alleen met die server in de maag.Want wil namelijk een internet radio stationtje op gaan zetten.Wie kan mij vertellen wat ik allemaal moet installeren en welke server download ik daar voor nodig heb.En zou ook graag willen weten of je daar een aparte server nodig voor heb of dat je hem kan installeren op je pc net zoals bij winamp dus.Want zou eerst willen proberen via de windows media server van microsoft voordat ik geld gaat uit geven bij een hosting bedrijf want als het via die media server zou kunnen kan ik me een hoop geld besparen als het ook gratis zou kunnen via die server van microsoft.Wie kan mij uit leggen of eventueel mee helpen om die server zover te krijgen dat ik als nog kan gaan streamen.Heb een hoop informatie al gelezen via de microsoft site maar dat is zoveel dat het niet te onthouden valt allemaal.hoop dat er iemand is die misschien een duidelijke handleiding hier van heb of die bereid is mij te willen helpen met die windows media server van microsoft welke installatie pack moet ik hebben en hoe moet ik die server instellen ?????:shocked: :thumb:
 
In het kort: met de Media Encoder maak je dus een stream van een live uitzending of een vooraf opgenomen media-bestand. Mensen dienen vervolgens naar jouw site gaan waar ze kunnen klikken op een link van de stream (mms formaat) die vervolgens de mediaplayer opstart. In het lang: Jij dient dus voor een website te zorgen met de link naar de stream. Het is het handigst als je een statisch ip-adres hebt van je provider zodat je de link naar de stream nooit hoeft aan te passen. De stream verwijst namelijk naar je eigen computer die je dus altijd aan moet hebben staan. Je kunt natuurlijk achter een router zitten, dan dien je dus de poort die je gebruikt in je router open te zetten. Ook moet je even controleren of je firewall de aanvraag voor de stream door kan laten. Je moet wel eerst vantevoren bendenken wat voor radiostation je wilt beginnen. Live uitzenden klinkt leuk, maar kost een heleboel tijd en mankracht. Je kunt niet 24 uur per dag in je eentje een uitzending verzorgen. Ik stam nog uit het radiopiraten-tijdperk en weet er alles van. Wil je vooraf opgenomen materiaal uitzenden dan heb je het voordeel dat je niet de hele dag achter de pc hoeft te zitten, maar de uitzending zal toch echt in z'n geheel eerst opgenomen moeten zijn.(opgeslagen op je HD in mp3 formaat b.v.) Je kunt wel om te testen een ander internet-radiostation doorlinken naar jouw stream. Je start b.v. Winamp op, zoekt een radiostation en het geluid daarvan gebuik je voor je stream. Kortom, het heeft nogal wat voeten in aarde om een knap radiostationnetje te beginnen. Als je een mailje stuurt naar het e-mailadres in een paar posts hierboven, dan stuur ik je een document dat ik heb gemaakt waarin staat hoe media encoder in te stellen. Geef dan wel even aan of je live wilt uitzenden of een vooraf opgenomen bestand.
 
hoi

je hoef mij echt niet uit te leggen hoe hoeveel werk het is want ik stam zelf ook uit de piraterij en dat weet ik dus allemaal wel en was ook niet de bedoeling om dat 24 uur te doen maar alleen in het weekend dus en niet door de weeks.Alleen via winamp doet hij het bij mij niet omdat ik op een netwerk verbinding zit en dan krijg ik steeds een nak error en weet al hoe dat komt maar hoe de windows media encoder werk dat weet ik wel maar zou graag willen hoe ik die window media server aan de gang krijg zo dat ik Live kan streamen.Zoals ik al zei wil ik dat streamen live gaan doen en heb allerei documenten gelezen dat je via de windows media server kan streamen want anders moet ik gaan betalen bij een hosting bedrijf en liever doe ik dat natuurlijk gratis.Zal je binnekort een mailtje na dat adres sturen gaat mij voor namelijk dus om de server en niet om de windows media encoder hoe dat werk dat snap ik dus al alleen niet hoe ik de media server aan de gang krijg dat was mij vraag eigelijk.Had gelezen dat de stream verbinding van windows media sterk genoeg is om door je firewall te kunnen zenden maar heb zoveel informatie over gelezen maar ben geen stap verder gekomen met die windows media server dus misschien dat iemand hiero weet wat ik moet installeren om die server te krijgen want dat is allemaal nog nieuw voor me.:thumb:
 
reactie

zou graag informatie willen hebben wat ik nog niet begrijp eraan dan in plaats dingen te horen die ik allang weet want anders had ik dat wel gevraagd toch als ik dat niet geweten had snap het alleen niet van die windows media server dat is alles wat ik wil weten eraan mee niet :shocked:
 
ik kan wel in me eentje een uitzending verzorgen dan bedoel ik alleen in het weekend dan heb dat vaker gedaan ben ervaren daar mee dus komt best wel goed.Als ik alleen maar weet hoe ik die server moet installeren enzo en hoe ik hem aan de praat krijg :thumb:
 
hallo

Ben nieuw hier maar ik heb wel een opmerking voor je . Een server instaleren is op zich natuurlijk niet zo moeilijk. Voor een steaming server hed je de windows server 2003 nodig. Deze is vast wel ergens (gratis) te krijgen. Probleem zit het in de bandbreedte. Als je zelf al particulier een "snelle" internet verbinding hebt dan kun je ws tot max 1Mb uploaden. Dat houd in als je de uitzend doet met een bitrate van 200kb bdat je max tien luisterraas kunt bedienen. Ik zelf heb uitgezoch wat het kost om een video uitzending te gaan verzorgen op mijn site. als je ongeveer 1000 kijkers verwacht dan kost dat al gauw 350 euro per dag. Wel een tip voor je als je radio wilt gaan uitzenden. doe het via peer to peer. op de volgend site http://www.flatcast.com/ Enige nadeel is dat je een stukje software op je pc moet instaleren ook als luisterraar.
 
reactie op eerder bericht

hoi bedankt voor je berichtje maar waar haal ik die windows server vandaan is dat een stuk je software wat ik kan installeren net als bij winamp of moet je daar een aparte server voor hebben want weet niet of je die server ook in software heb die je net als de shoutcast server kan installeren op je pc.En heb wel een adresje waar je goedkoop een server kan huren dan kan daar al voor weinig maar had gelezen over de windows media server en ben benieuwd hoe ik daar me encoder op kan aansluiten :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan