Gecombineerde foto/video DVD

Status
Niet open voor verdere reacties.

Гюс

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 sep 2006
Berichten
2
Hallo!

Op mijn afgelopen vakantie heb ik veel foto's en video's gemaakt. Graag zou ik hiervan een DVD'tje maken voor familie enzo. De foto's zijn in JPEG-formaat en de video's in AVI-formaat (maar converteren naar andere formaten is altijd mogelijk). Wat ik het liefst zou willen is een DVD die je in een computer gewoon kunt lezen als data-DVD (dus dat je de foto's er gewoon af kan halen), maar in een DVD-speler als diavoorstelling, waarbij de video's en foto's door elkaar staan.
Ik weet niet of iemand bekend is met het programma Picasa, maar als ik de map waarin ik de foto's en video's heb staan daarmee open en ik start vervolgens een diavoorstelling, dan worden de foto's achter elkaar getoond en als de volgende 'foto' een video is, dan wordt deze automatisch afgespeeld, waarna er weer foto's volgen... Ook zou ik graag willen dat bijvoorbeeld de video's (maar als het kan ook de foto's) ook handmatig kunnen worden 'geskipt', zodat je de video's al naar gelang ook kan overslaan in de diavoorstelling.
Wat ik dus eigenlijk wil is dat op TV de foto's getoond worden als 'stilstaande dia's' en de video's als 'bewegende dia's', zodat de diavoorstelling één geheel vormt.

Ik hoop dat iemand begrijpt wat ik bedoel en een methode weet waarmee ik zo'n foto/video-diavoorstelling-DVD die geschikt is voor normale DVD-spelers kan maken. Is er bijvoorbeeld een methode om dit met Nero te doen, of heb ik daarvoor andere software nodig?

Alvast bedankt, Guus
 
Volgens mij is dit wel iets voor jou.
 
doe het met nero 7

heb ik ook gedaan had ook veel foto's en video's

dan maak je van je foto's een slide show in avi opslaan

en ook een doorlopend filmpje van al je videotjes ( tis wel zo mooi als je der een over gang in doet )

dan voeg je die 2 avi bestandjes aan een dvd menu kan je ook maken in nero 7

en dan krijg je allemaal ifo sub en weet ik veel wat allemaal

en dan kan je hem branden op dvd
 
Volgens mij is dit wel iets voor jou.
Ga ik zeker even bekijken...


doe het met nero 7

heb ik ook gedaan had ook veel foto's en video's

dan maak je van je foto's een slide show in avi opslaan

en ook een doorlopend filmpje van al je videotjes ( tis wel zo mooi als je der een over gang in doet )

dan voeg je die 2 avi bestandjes aan een dvd menu kan je ook maken in nero 7

en dan krijg je allemaal ifo sub en weet ik veel wat allemaal

en dan kan je hem branden op dvd

Okee dankjewel!

Maar als je van je slideshow een avi maakt, kun je daarbinnen zeker niet zappen he? Of is 't nog mogelijk om automatisch van elke foto een hoofdstuk te maken, zodat je van foto naar foto kunt zappen door een hoofdstuk verder te klikken op je afstandsbediening?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan