iTunes afspelen op audio apparatuur

Status
Niet open voor verdere reacties.

Christoff

Gebruiker
Lid geworden
19 feb 2005
Berichten
337
Hoe kan ik muziek vanaf iTunes op de computer op mijn audio apparatuur afspelen?
Heb ik hier een speciale soundkaart voor nodig en/of moet ik het eerst omzetten naar MP3 (als dit al mogenlijk is)
Kan dit ook via bijv. dLAN audio adapter van Devolo (via stopcontact)?
 
Met die Devolo dlan audio adapter [dure oplossing, tenzij je hem al hebt liggen] kan het sowieso [audio versterker line in op de uitgang van het ding aansluiten] . Er zijn meerdere converters die itunes formaten [o.a. m4a] om kunnen zetten naar mp3... deze kun je dan vervolgens weer omzetten en branden op audio CD

Enkele van die converters zijn freeware... gewoon even Googelen...
 
Ik wil dus eigenlijk permanent mijn PC als muziekbron gebruiken (dus ook voor internet radio) en dus vanaf mijn PC nummers kiezen of een andere zender.
 
Dan geen CD's dus...

Tja, daar zijn meerdere oplossingen voor [duur en duurder, maar als het permanent is, kom je daar wel overheen]. Draadloos analoog, bijv. van Marmitek [audio uit van je geluidskaart in de zender, uitgang van de ontvanger in je stereo]. Dit werkt redelijk tot goed, afhankelijk van het aantal "obstakels" [muren, e.d.], is erg gevoelig voor stoorstraling van bijv. magnetrons [lijkt het of een uitlaatloze, opgevoerde brommer door je woonkamer scheurt].

Digitaal: bedraad met utp kabel en een z.g. mediaplayer [Linksys], draadloos met mediaplayer [Sitecom, Linksys], weinig storing gevoelig, goed geschikt voor audio, veel minder geschikt [alhoewel de fabrikanten in hun reclame anders beweren, maar ik heb het uit ondervinding] voor video.

Devolo lansysteem via stopkontakt... prachtige maar prijzige oplossing, werkt goed zolang iedereen op dezelfde fase zit.

Ongeschikt: vast bekabelen met audiokabel [PC naar Stereo], dit levert [bijna] altijd een stevige "brom" op...
 
ErpCity
Bedankt voor je antwoord.
Ik ga er eens over nadenken en uitzoeken wat het beste uitkomt.
Overigens al mijn CD's heb ik op iTunes gezet.

Chris de Voogd
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan