powerpoint

Status
Niet open voor verdere reacties.

Catharina

Gebruiker
Lid geworden
8 okt 2002
Berichten
10
Is het mogelijk om een powerpoint presentatie te branden op DVD en dan ook af te spelen op DVD speler. Wat moet ik daarvoor doen om het te laten lukken, of kan dat helemaal niet?

Catharina
 
Hallo,

Je hebt je vraag in de sectie Tips & Handleidingen geplaatst. Dit is echter niet de juiste sectie voor vragen. Ik zag dat je nog vrij nieuw bent op helpmij.nl, dus voor deze keer heb ik je vraag verplaatst naar de juiste sectie. Bij deze wel een vriendelijk verzoek om de volgende keer de juiste sectie te selecteren.

Mvg,

fuego
Moderator Tips & Handleidingen
 
Catharina,

Ik had vorig jaar rond de herfst eenzelfde vraag / probleem. Niemand die een goede (gratis) oplossing wist. Ik heb talloze gratis / bijna gratis / demo's etc. etc. van allerlei progjes geprobeerd. Bij sommigen duurde het 1,5 uur voordat de foto's van een ppt of pps omgezet waren en het uiteindelijke resultaat was ook nog eens bedroevend (met name tekst vakken die ik aan een dia had toegevoegd werden niet goed geconverteerd)

Uiteindelijk kreeg ik van iemand de "gouden" tip. Of het nu de Helpmij was of een ander forum o.id. dat weet ik niet meer (doet ook niet ter zake)

Nu word je waarschijnlijk nieuwsgierig wat die gouden tip inhield? Heel simpel: windows moviemaker, standaard en gratis met Windows XP meegeleverd.

Even wat oefenen en klikken en het gaat goed komen. Suc6!

Even voor de duidelijkheid: het eindresultaat wordt een echte DVD (stand alone af te spelen) bestaande uit de bekende vob bup en ifo files. Ik heb zelfs een track van een CD erbij kunnen plakken zodat de "saaie" beelden vergezeld worden van een leuk stukkie muziek gedurende de hele film.
 
Laatst bewerkt:
Er is een dingetje dat ik mij niet meer precies kan herinneren: of Windows moviemaker de klus klaarde aan de hand van een ppt of een pps file. Dat zul je even moeten uitproberen. Ik neem aan dat je handig bent met Powerpoint, ander had je de ppt of pps ook niet gehad. Heb je inmiddels een ppt dan zijn het enkele muisklikken en je hebt ook een pps. Even experimenteren dus welke door moviemaker "geslikt" wordt.

Zelfs de overgangen binnen Powerpoint (zoals brekend glas /schuivende panelen / diaprojector etc. etc. worden keurig netjes door Moviemaker omgezet naar DVD.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan