Sony Mini Dvd Bewerken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nosca50

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
16 sep 2006
Berichten
1
Hoi,
Ik heb voor mijn verjaardag een SONY DCR-DVD205 gekregen. Ik dacht dus mini DVD eruit in de PC plaatsen en via Pinacle of Matrix het plaatje bewerken en een mooi filmpje maken. Mijn DVD speler en ook de PC spelen de DVD wel af maar als ik hem wil inladen om te bewerken lukt dat niet. Ze herkennen de DVD niet en dus moet ik eerst zorgen via een ander programma zodat hij wel zal worden erkent. Ik zou graag weten welk programma ik nodig heb of wat ik moet doen om dit wel te kunnen doen. De winkelier waar hij gekocht werd kent er blijkbaar zelf niks van (als ze de eurocentjes maar binnen hebben) en ik ben al 2 weken aan het wachten op een telefoontje maar niks. Ik kan de mini DVD dus wel kopiëren naar een andere DVD maar bewerken niks. Eerlijkheidshalve voeg ik eraan toe dat ik geen hoog begaaft computerfreack ben. :(
 
123 video

Hai

Wij hebben de 105 uit de serie, mijn vrouw is voor deze hobby.
Op de dvd,tjes staan VOB bestanden en BUP & IFO.
Deze kan je zonder problemen kopieren naar je harde schijf.
Er zijn nog maar weinig bewerkings programma's die deze bestanden aankunnen om te bewerken. Ik zou het tenminste graag weten !
Bij de camera word iets van Arcade geleverd, werkt aardig maar weinig mogelijkheden buiten het knippen.
Pinnacle Studio 8 en MagicVIew zouden het ook moeten kunnen, maar wat ik zo links en rechts gelezen en gezien heb op de verschillende Forums en het net werken die ook niet echt met de VOB bestanden.
Na lang zoeken hebben we 123 video montage gekocht, Een aardig programmatje, volgens de recensie kon dit programma VOB bewerken, klopt voor een deel.
De beelden wel, maar het geluid kan hij niet aan.
Ik bewerk nu eerst de VOB (Rippen) naar Avi zodat ik twee bestanden heb een beeld en een geluid.
Dat converteer ik wederom naar MPEG, omdat op de een of andere manier de laptop van mij vrouw de geluidsbestanden niet herkent
Het MPEG bestand bewerkt ze dan film.
Eigenlijk ben je dan terug naar de meer oudere bekende bestanden, en heb je wel wat kennis nodig.
Mocht je een progam tegen komen die meteen de VOB kan bewerken, ik wil het graag weten.

Groeten
 
Met Avidemux, ook voor windows kun je simpel van een vob-bestand een avi met geluid maken.

Ik ben op zoek naar een driver oid om de minidvd's in Linux te kunnen laden, lukt tot op heden helaas niet.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan