Photoshop 6.0

Status
Niet open voor verdere reacties.

PKingswood

Gebruiker
Lid geworden
18 sep 2004
Berichten
172
Ik wil vaak van afbeeldingen de achtergrond verwijderen. Indien mogelijk doe ik dit via AFBEELDING - EXTRAHEREN. Als ik na het voltooien van de bewerking op OK klik wordt mijn afbeelding perfect uitgeknipt maar wordt geplaatst op een wit met grijs geblokte achtergrond.
Hoe bepaal ik met het extraheren hoe ik er de achtergrond uit wil laten zien (meestal liefst egaal wit).
 
Geachte.... dat zwart met wit geblokt betekent bij Photoshop "geen achtergrond". Door een extra laag [layer] aan te maken [welke je elke kleur kunt geven, of iets anders] krijg je de gewenste achtergrond... wel moet je dan even de nieuwe layer en de achtergrond van volgorde wisselen anders wordt de achtergrond voorgrond en zie je je plaatje niet meer.......
 
Dankjewel Erpcity :thumb:
Weer wat geleerd.

Photoshopgroet van Kingswood.
 
You're welcome...

Dit is wel iets waarin je je verder kunt verdiepen... je kunt er namelijk elke achtergrond achter zetten... [laadt een foto als achtergrond] op deze manier kun je jezelf achter een ijsbeer op Antarctica zetten of naast Madonna [is mij iets te harig] of wat dan ook... zo kun je leuke foto composities maken...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan