Ruis Geluidskaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

hoksebarge

Gebruiker
Lid geworden
5 aug 2006
Berichten
8
K heb ruis in de geluidskaart,,, k heb computer achter mengpaneel gegooit en als ik de schuif van de computer open gooi hoor ik ruis !! waar kan dit aan liggen ??? zitten allemaal dure kabels tussen ,, daar kant niet alleen liggen heb ze ook al andere kabels gebruikt maar helpt ok niet ??

Ook als ik wat op neem zie ik gewoon een dikke ruis streep met de op names !

ruis.jpg
 
Laatst bewerkt:
geaard

de computer zit een geaard stopcontact met een geaarde kabel ,, alleen mengpaneel niet ,, maar k heb alleen ruis via de computer via cd of tuner of platen speler geen ruis,, maar kan mengpaneel wel even gaan aarden,, en computer aan de buiten kan nog een keer extra aarden ??
 
Welke "ingangen" en "uitgangen" van de PC heb je allemaal "open" staan?
Wat wil je precies allemaal via dat mengpaneel gaan horen?
Welke in/uitgang van je geluidskaart gebruik je?
 
hmm

uitgang gewoon normale die groene voor muziek luisterten
en ingang van opnemen via micorofoon in gang rode

of moet ik het via line-in doen

heb veder niks open staan
 
Dat zou ik wel via line-in doen ja, anders gaat het niet goed komen met je levels.
En op je mengpaneel zit ook een 2track return kanaal o.i.d.?
 
kijk

k heb soundproccesing achter de mengpaneel,,, via het einde van de soundprocessing die gaat nu naar line en naar versteker , maar als ik direct het geluid luister van wat ik via de computer afspeel op versteker is er geen ruis ,, en als k het het op genomen en dan af speel heb ik ruis der in

moet ik miss ene stukje later horen of foto er bij ??

mvg rob
 
Ik heb geen idee wat dat soundprocessing is.
Heb je op het mengpaneeltje van Microsoft alles dicht staan behalve "wave"?
Is je geluidskaart full duplex?
Hoeveel kanalen heb je openstaan op je mengpaneel die aan je PC hangt?
 
soundprocessing : composer ultrafespr edsion,,, maar heeft er verder niks mee te maken!! dat werkt wel

Heb je op het mengpaneeltje van Microsoft alles dicht staan behalve "wave"?
Alleen outpot staat aan ,, als k die schuif om laag en hoog doe hoor ik dat de ruis harder zachter wordt,,, en bij line in staat aan gevinkt voor het op nemen.


Is je geluidskaart full duplex?
wat dat in houd weet ik niet sorry,,, weet niet alles.


Hoeveel kanalen heb je openstaan op je mengpaneel die aan je PC hangt?
Kanalen, kijk pc>>> uitgang gaat naar mengpaneel>>> dan composer>>>ultrafe>>> edsion>> db meter>> daar zit splits stuk je op van 1 tulp naar 2 tulp dus links rechts << naar inline computer en dan nog een keer links rechts naar versteker,,,

als k de kanaalvan output pc open zet op mengpaneel en schuif om hoog doe hoor ik ruis

gr rob
 
Wat ik niet begrijp in jouw set up, is dat je een ruisvrij digitaal signaal in je PC, via een analoge kabel een mengpaneel en effectenrack doorstuurt, terug je PC in en dan verbaasd bent dat het ruist.
Wat jij wilt hebben ze plug-ins voor uitgevonden.
Aan het plaatje te zien gebruik je Cool Edit Pro/ Adobe Audition, wat daar prima mee om kan gaan.
Het kan wel wat jij wilt, maar daar moet je mengpaneel de mogelijkheid voor hebben.
 
Laatst bewerkt:
hmm

naja,,,

k heb gewoon ruis in de geluidskaart,, ok al sluit ik de kabel rechtsstreeks op de boksen aan !!

laat k het dan zo stellen,,, hoe kan ik ruis weg halen
 
En je zegt net dat het rechtstreekse signaal van je PC ruisvrij is.
Het spijt me, maar dan snap ik het even niet.
 
dus

ook al sluit ik rechtsstreeks er pc naar versteker hoor ik nog ruis als de versteker niet hard staat !!!
 
En je hebt de juiste drivers van je kaart geinstalleerd?
Maak eens een screenshot van je interne mixer.
 
En wanneer je alles loshaald, een hoofdtelefoon aansluit, ruist 'ie nog steeds?
 
ruis op de geluidskaart

Ja ik heb ook soortgelijk iets een goede geluidskaart M-audio delta loop het mengpaneel in via XLR line ingang en zit een limiter tussen het signaal zeg maar naast de routing op een aparte ingang vh mengpaneel als ik nu opneem via USB audio dan heb ik ook een digitaal geneuzel als ik de ingang goed versterk. muziek overstemt dit wel alleen is het vervelend bij de zachte passages.

Ik ga zo de boel HF ontstoren zoals we vroeger deden varkensneusjes en 1 nf in de voedings lijn en de audio ingangen via varkensneusjes (ferrietkraaltje) met een paar wikkelingen.

Hoop dat dat helpt.
 
Mocht het niet helpen dan graag een eigen topic aanmaken aangezien het niet toegestaan is om je vraag in die van iemand anders te stellen. Daarnaast stamt het topic uit 2006 :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan