Speedtouch 570i ADSL modem op ethernet (netwerk) switch?

Status
Niet open voor verdere reacties.

computernerd

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
28 jul 2001
Berichten
1.672
Mijn vraag is kort, ook niet zo heel erg krachtig maar wel een brandende vraag voor mij :p.

Ik wordt mijn Speedtouch USB modem vreselijk zat, vooral nu Vista het niet ondersteunt.
Ik heb een netwerk tussen 3 pc's dmv een Sitecom switch. Ik zou graag een nieuwe modem willen kopen (mijn oog is gevallen op een Speedtouch 570i, tientje op Ebay :p) en zou graag willen weten of het mogelijk is om deze modem via een ethernet kabel op mijn switch aan te sluiten. Beschikken dan alle 3 de pc's over dit internet?

Of moet ik deze modem aansluiten op de hoofdpc, deze verbinding delen en verder niks veranderen aan de netwerksituatie?
Ik vind het ook vrij vervelend namelijk om telkens een computer aan te laten om internet beschikbaar te maken. Daarom heb ik liever een modem die het liefst op de switch kan om vervolgens 24/7 beschikbaar te maken voor alle pc's zonder dat de hoofdpc aan hoeft te staan. Overigens beschikt deze modem over maar 1 ethernet out. Je kan dus maar 1 pc erop aansluiten(!).

Okay.. de vraag is misschien niet zo heel kort, maar wie weet kunnen jullie mij helpen!

Groetjes van een oud-member :p (jullie hebben mij veel geleerd in mijn hoogtijdagen :p).
 
Wat doet een switch => internetverkeer (nee: netwerkverkeer) op een slimme manier doorsturen.

Wanneer jij een internetlijntje op de switch laat binnenkomen, en de andere PC's hierop aansluit moeten ze allemaal braaf internet hebben.
Er hoeft dan geen PC als server te fungeren (moet je dus geen USB maar een LAN modem hebben he).
 
Naja orange (wanadoo) leverde die modems standaard. En verder... Dit is niet bij alle modems zo, vanwege de ip toewijzing (maar dat ligt aan de modem zelf, dit is een routermodem dus het zal wel allemaal loslopen ;)).
 
Het feit dat sommige modems geen routerfunctionaliteit hebben ^_^.
 
Het feit dat sommige modems geen routerfunctionaliteit hebben ^_^.

Maar dat heb ik toch nog nooit gezegd?

Sterker nog: een modem is helemaal niet gemaakt om te routeren en vv ook niet. Die dingen die jij in de winkel koopt zijn routers met ingebouwd modem. Dat is heel wat anders :p.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan