Switch en Router probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

111

Gebruiker
Lid geworden
17 sep 2006
Berichten
35
ja ik heb problemen, Ik heb dus een SWITCH En een vertakker voor LAN Mijn sitatie is nu dat de internet kabel van de modem in de LAN-vertakker gaat en één kabel gaat naar mijn vaste pc en éne naar die switch en die zend dan ook draadloos internet uit, draadloos is geen enkel probleem en blijft gaan die geeft geen enkel probleem maar de kabel die naar men vaste computer gaat geeft problemen ik kan er soms op MAAR VAAK OOK VAAK NIET NU op dit moment moet ik draadloos omdat vast niet werkt maar nu is mijn vraag hoe komt dat het met de kabel soms niet gaat alle kabels zitten goed en met de kabel die van de modem komt daar heb ik wel altijd internet mee, maar met die LAN-vertakker soms niet hoe kan ik dit oplossen? maar hij zegt ook een van de netwerk kabels is niet aangesloten Maar stel me niet de vraag is hij beshadigd kan bijna onmogelijk want ik heb hem nog maar pas maar hij is wel 20meter en is wat opgerold HELP:confused: maar geven die LAN-vertakker en die switch geen problemen met elkaar want als ik bv op herstellen druk dan zegt hij kan ip adres niet vernieuwen en dan heb ik een ip dns en win server en heel de boel dan zegt hij ook dat hij verbonden is maar hij is niet :confused: echt dit moet opgelost worden :eek: alvast bedankt :thumb:
 
wat is een LAN vertakker?
 
een lan vertakker is een router met vershillende poorten waar je LAN kabels in kan steken

met 1 hoofd poort waar het internet moet binnenkomen en dan word dat naar andere LAN - kabels verstuurt zodat er een netwerk onstaat dat weet je toch :D ;)
 
Zoals jij het uilegt is het gewoon een router.
vanaf je modem gaat er 1 kabel naar de router die moet dan wel in de Wan poort.
dan 1 kabel van poort 1 naar je vaste pc.
een switch is niet een draadloos accespoint.
een switch is een kastje waar je weer via kabels verschillende lans kunt verdelen.
Dus jouw verhaal is een beetje wazig.

modem (merk ??) --> router ( jouw lan vertakker, welk merk en type??)--> en hier zit een ??
 
gewoon mijn modem is van telenet en Die switch ook het is een ander systeem als draadloos internet het zend ook draadloos uit maar dat allemaal gaat via telenet en die switch heeft maar 1 ingang dat is voor het internet --> zend dan uit naar pc en wat heeft het merk en het type er mee te maken dus het gaat als volgt: modem --> kabel in de wan poort --> 1 kabel gaat naar mijn pc en 1 gaat naar die switch die draadloos internet uitzend en ik zit vast en daar moet iets fout zijn:confused:
 
Heb je in de router DHCP aan staan?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan