Netwerk probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

sook

Gebruiker
Lid geworden
22 sep 2006
Berichten
274
hallo

Ik heb een Windows XP bak en een Windows 2000 bak. Ze zitten beide op een modem aangesloten. (versatel all in one) geen router tussen!

Ik wil een netwerk aanleggen tussen die 2 computers. De XP bak herkent de 2000 bak en andersom ook, alleen krijg ik een foutmelding dat het netwerk path niet goed is of dat ik niet genoeg rechten heb. Ik heb op beide bakken een file geshared and bij rechten gezegd dat iederen erin kan.

Ik wil ook de printer delen die op de 2000 bak zit.

Wat moet ik doen om een netwerk te krijgen? Bij netwerk locaties naar computernamen zoeken vindt ik ze wel maar daar blijft het dan ook bij. Ze zitten in dezelfde workgroup ook heb ik de pc's gereboot.
Had gehoord dat ik de ip's moest veranderen?
Kan iemand me helpen wat ik moet doen?

alvast bedankt.

/koos
 
Laatst bewerkt:
Leesvoer in de bijlage.
 
Laatst bewerkt:
Over die kabels. ik heb geen crossed kabel, maar normaal.

ik heb wel 2 pc's maar die 2 zitten in een modem, geen router. dus moet ik dan een crosscable hebbe van de 2 pc''s naar de modem of van pc naar pc?
als het van pc naar pc is heb ik geen verbinding meer met het internet. omdat ik maar 1 netwerk kaart heb per pc

btw heb windows home, dus als je je map wilt delen kan dat niet zoals in die pdf file staat, maar ik ben nu op me werk en zodra ik naar huis ga zal ik eht ff bekijken.
 
Laatst bewerkt:
Van beide pc's 1 straight kabel naar je modem.

Mappen delen gaat in home net zoals in pro, of in w2k.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan