HELP, pc is mega traag na herinstall

Status
Niet open voor verdere reacties.

mini-rulez

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2002
Berichten
60
Haai,

Enige tijd geleden ben ik ondanks een goede antivirus toch tegen een virus aangelopen. Ik kreeg last van een trage pc. Ik heb dus de harde schijf geformatteerd, Windows XP home (originele versie) opnieuw geïnstalleerd, alle updates gedaan, antivrius en antispyware programma's geïnstalleerd en geupdate, harde schijven gedefragmenteerd, geheugen en pc gecheckt met sisoft sandra en memtest. Alles ok. Alleen de pc blijft retetraag. Opstarten duurt zeker 10 minuten en daarna nog zeker 10 minuten wachten eer je wat kan openen. Als ik een venster open moet je ook zeker 1 minuut wachten voor dat in beeld komt.

Iemand gaf de tip om het BIOS te flashen, heb inmiddels wel de juiste versie binnen gehaald maar het schijnt riskant te zijn (ik ben echt een leek op dit gebied). Is dat een optie? hoe doe ik dat? Het nieuwe bestand op cd zetten en daar vandaan opstarten ofzo?

Iemand anders raadde me dit juist af en adviseerde een nieuwe battery in het moederbord te doen. Wat weer iemand anders weer tegensprak.

Verder las ik op dit forum dit: "Heb de batterij van moederbord verwijderd, opnieuw gestart en geinstalleerd zonder batterij. hierna batterij teruggeplaatst en systeem werkt weer naar behoren." IS dat een optie en op welk moment moet de battery er weer in dan?

Hoop dat iemand mij nu een bruikbaar advies kan geven.

Dennis :(
 
Laatst bewerkt:
Bios flash omdat je computer traag is....nee hoor en zekers riskant....1 foutje.....weg moederbord.
Maar hoe heb je de windows versie er opnieuw opgezet.
Ik denk namelijk dat het daar fout is gegaan.
 
Hoe ik XP heb geïnstalleerd? Gewoon via de originele bij de pc geleverde cd.
Dan wordt er gevraagd of ik de C-schijf wil formatteren enzo. Werkte in het verleden perfect, dus waarom nu niet zou je denken...?! :rolleyes: