veilige modus werkt niet goed ??

Status
Niet open voor verdere reacties.

tryer

Gebruiker
Lid geworden
22 dec 2003
Berichten
340
heb een nieuwe computer gebouwd met 1 SATA HD (2 partities), C bootdisk Fat 32, D schijf NTSF. Alles geïnstalleerd, na vele pogingen staat alles er nu goed op, en alles lijkt goed te werken. Heb vaak bij installeren de veilige modus gebruikt bij opstarten met F5. Bij het zwarte scherm van veilige modus kun je kiezen uit verschillende geavanceerde opties: als ik het scherm voor mijn neus krijg staat de balk op : Win xp pro normaal opstarten. Ik kan dan ook switchen naar andere keuze, maar dan gaat de balk naar boven naar de optie starten in veilige modus, en heb ik geen keuze om de andere opties te kiezen, hij blijft dan staan in veilige modus, ik kan bijv. niet kiezen: herstelfunctie laatste goed functioneren (of zoiets), de balk blijft boven, en er is maar één optie om ts starten (veilige modus)
 
Hallo !

Eerst 'n vraagje: Waarom de C-schijf in Fat-32 gepartitioneerd ?

Nog een: Waarom bij installeren de veilige modus gebruikt ?

In elk geval is de installatie niet helemaal goed verlopen als je in je F8-scherm niet over alle mogelijkheden beschikt !

Probeer es: Start - Uitvoeren - sfc /scannow.

Greetz,

Harry.
 
ik dacht al geantwoord te hebben, maar deze is niet geplaatst. Ik heb zonder een belangrijke reden de C-schijf op FAT32 gezet en de D-schijf NTSF. Omdat aan de hand van bovenstaand antwoord wellicht NTSF beter is en het probleem zou oplossen, heb ik de C_schijf inmiddels geconverteerd naar NTFS. Op zich is dat geslaagd, maar het probleem van de Veilige modus is niet opgelost. Ik heb ook de sfc /scannow actie gedaan, helemaal uitgevoerd, toen deze klaar was, was er geen rapportage. In ieder geval heeft dat het probleem niet opgelost. Ik denk inmiddels dat ik weet waar de fout zit: ik heb de C-schijf bij het installeren van Windows XP Prof ook een RAID installatiebestand toegevoegd met F6, terwijl ik geen gebruik maak van RAID (één SATA schijf met 2 partities). Kan het zijn dat dit een conflict veroorzaakt ? Hoe kan ik dat RAID bestand eventueel deïnstalleren ?? Ik denk dat dit de oorzaak is, omdat ik bij het opstarten in de veilige modus in een hele snelle flitd meen te kunnen lezen: make disk, partition of iets dergelijks. Wie kan me helpen ??
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan