Eigen Online music stream maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

KaY.NL

Gebruiker
Lid geworden
15 jul 2004
Berichten
981
Mensen,

Ik heb thuis een server staan die ik voor vanalles en nog wat gebruik. Maar ik wil er nu graag een internet radio op maken. Zodat mensen die muziek gestreamd kunnen luisteren vanaf mijn server. Dit moet mogelijk zijn lijkt me. Welke software moet ik hiervoor gebruiken?

Grtz, Kay
 
Heb shoutcast al gevonden, snap alleen niet hoe het werkt. Zijn er ook andere programma's?
 
Oke, ik heb dat nu draaiende. Maar shoutcast streams worden alleen geopend door winamp of realplayer. Is er een manier om streams in .m3u formaat te krijgen?
 
Sorry, m3u is een playlist.... geen streamingstandaard... winamp kan met m3u omgaan omdat zij er de bedenkers van zijn...... ik begrijp dus even niet wat je bedoelt....
 
Hm.. dan heb ik het verkeerd gezegd. Met shoutcast krijg je als je op 'listen' klikt een link naar listen.pls Dat bestandje kan windows mediaplayer niet openen. Hoe krijg ik die stream zo dat ik hem wel kan openen met windows media player?
 
Windows mediaplayer > bestand > open url ... url invullen /listen.pls
 
Kan het bestand niet afspelen. Mogelijk biedt de speler geen ondersteuning voor het bestandstype of de codec die is gebruikt om het bestand te comprimeren.

Dan krijg ik deze foutmelding.
 
vraag

hoe kan ik uitzenden op een stream? en hoe laat ik dan windows versnellen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan