groen beeld bij afspelen op dvd-speler

Status
Niet open voor verdere reacties.

petermus

Gebruiker
Lid geworden
29 jun 2002
Berichten
90
Ik probeer op mijn dvd-speler (Aristona ADV 436) een avi en ondertiteling af te spelen. Het enige wat er gebeurt is een groen scherm, geluid en ondertiteling lopen gewoon door. Bij andere avi en ondertitels heb ik dit probleem niet. Is er iemand die hier een oplossing voor weet.
 
weet je voor weke regio deze film was? Is je speler regio vrij?
Ik kan er niet achter komen voor welke regio de film is. Op mijn pc doet de film het wel goed. De dvd-speler is niet regiovrij. Ben op het internet al aan het zoeken geweest voor het regiovrij maken, maar kan de oplossing nog niet vinden.:confused:
 
weet je voor weke regio deze film was? Is je speler regio vrij?

Ahum.... de avi wordt rechtstreeks afgespeeld. Er lijkt mij dus geen relatie met regio-vrij, want dat geldt voor (originele) dvd's, niet voor avi's.

Mij lijkt het toe, dat een andere codec is gebruikt dan Divx/Xvid, danwel een Divx/Xvid versie die niet wordt ondersteund door je dvd-speler. Kijk dat eens na.

Ook zou het kunnen zijn dat het niet om een pal maar ntsc gecodeerde .avi gaat, waarbij je dvd-speler alleen maar pal gecodeerd aankan. Dit laatste is een gok, misschien kunnen andere forum-leden me hier corrigeren, indien nodig.

Tijs.
 
Ik mag je niet helpen met het regio vrij maken van DVD spelers. Waar over het algemeen goede tips staan is www.videohelp.com in ieder geval voor het probleem van het groene scherm. Mocht je er niet uitkomen kan je me een mailtje sturen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan