Foto

Status
Niet open voor verdere reacties.

annavangrun

Gebruiker
Lid geworden
28 sep 2006
Berichten
41
Hallo,
ik wil simpelweg een foto op mijn site plaatsen, maar dit lukt maar niet... Ik heb de foto opgeslagen bij het maken van de pagina, ik verplaats hem ook naar de sitemap in mijn ftp-programma, maar toch verschijnt er een leeg vak met het beruchte rode kruisje. In de preview is niks aan de hand! Weet iemand hoe dit zit?
Voor de volledigheid: ik gebruik Frontpage 2003 en Smart FTP Client..
Alvast bedankt!
Anna
 
Kun je het linkje van je homepage hier neerzetten?
 
Je plaatje staaat nu op je computer in een eigen map, terwijl je files ook in een eigen, andere, map zitten.

Zie bron> zal wel C:/etc staan.
AL je files en plaatjes MOETEN in EEN WEBMAP zitten op je pc,
na upload klopt de link, in dit geval naar het plaatje nog.
 
Re:

ik heb de foto in een webmap staan (dacht ik? het staat in 'mijn websites'.....).... het lukt dus echt niet..
(aan john) het adres is www.devolleleegte.nl ...

alvast bedankt voor de reactie!
 
Als je iets op internet plaatst is het hoofdlettergevoelig.
 
bedankt, maar het gaat me er om dat de foto zichtbaar is op www.devolleleegte.nl ... dus op de 'index' -site... daar is ie nog steeds onzichtbaar.... een ander plaatje (voor email is wel te zien.... de foto niet)... ik snap het echt niet...
moet ik een stap zetten die ik oversla?
of gaat het er om hoe ik een foto opsla?
ik hoop dat ik nog te helpen ben... :confused: :confused:
 
Je moet de extensie "JPG" van de foto veranderen in "jpg" ( kleine letters)
 
.... en
je moet je plaatje verkleinen, is nu 176 kb
irfanview www.irfanview.com
resize tot ca 300 pixels breed,
na opslaan is het plaatje dan ca 10 kb,
je pagina laadt dan sneller.

:cool:
 
..

Ik heb de foto verkleind tot 50 kb en de naam is nu 'kerkje1.jpg' (kleine letters). overigens, als ik in Verkenner kijk, heet de foto weliswaar 'kerkje1.jpg' maar het blijft een JPEG-extensie houden.. is dat dan nog wat ik kan veranderen? en zo ja hoe? (ik gebruik Ulead Photo Express maar daar kan dat niet mee..)

bedankt voor de moeite!
:rolleyes:
 
Verander de extensie van het plaatje handmatig, daarna de foto opnieuw uploaden.
 
.. hopelijk zijn we er bijna...
hoe moet ik de extensie van de foto (verder) handmatig veranderen?
 
Rechtsklik op het plaatje, kies dan: eigenschappen, verander JPEG in jpg, klik op Ok.
 
kan het zijn dat mijn computer gewoon op geen enkele manier de optie biedt om een plaatje op te slaan onder een extensie met KLEINE letters?? :mad:

alvast weer bedankt voor het geduld! :thumb:
 
Het moet gewoon lukken op de hier boven beschreven manier.
Bij een eventuele waarschuwing gewoon op Ja klikken
 
in welk programma/ waar/ op welk moment?
ik heb het geprobeerd via verkenner, in frontpage (als de foto op z'n plek staat), in mijn FTP-programma, via Ulead Photo Express... ik moet de naam vd extensie kiezen (uitklapmenu) en daar staat JPEG alleen met hoofdletters.. ik kan er zelf geen 'jpg' van maken (alleen in de naam van de foto maar dat heeft geen zin)...
 
maar dat heb ik al heel vaak gedaan... dat is nou net het punt..
de foto heet nu: 'kerkje1.jpg.JPEG'

de 1e 'jpg' heb ik zelf toegevoegd, maar die laatste (dus JPEG) dat blijft maar de extensie... die gaat niet weg............................ ik verander alleen de naam... niet de extensie.......
 
Kun je in de verkenner wel de extenties zien?
Indien niet weergave extenties tonen aanzetten.

:cool:
 
Bedankt!

Uiteindelijk, met veel proberen, bleek het te liggen aan de (actieve) map in mijn FTP-programma; en inmiddels voor de zekerheid '.jpg' toegevoegd aan de foto.
Bedankt voor de hulp!
Anna
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan