cd-rw

Status
Niet open voor verdere reacties.

gta san andreas

Gebruiker
Lid geworden
28 okt 2004
Berichten
266
Hallo ik heb cd rw's gekocht.Ik had een paar filmpjes gekopieerd en op mijn tv bekeken maar toen ik ze weer van de cd af wilde halen kon het niet.Er stond dat het betand 'alleen lezen' is.

Hoe zit dat,ik hoor toch van cd rw's te kunnen verwijderen.??

Groeten
 
Hangt er vanaf HOE je dat doet (verwijderen)....

Hoe heb je het geprobeerd / waarmee ?
 
Hangt er vanaf HOE je dat doet (verwijderen)....

Hoe heb je het geprobeerd / waarmee ?

Ik deed de cd rw in mijn computer en klikte het aan bij het station.Toen klikte ik gewoon op de rechter muisknop en toen op verwijderen.

groetjes
 
Nee dat werkt dus (in vele gevallen) niet.

Open (bijv.) Nero en kies voor "Recorder" en dan voor "Herschrijfbare schijf wissen" en 't komt allemaal goed.
 
Laatst bewerkt:
Ok, graag gedaan.

Er zijn overigens wel degelijk mogelijkheden om een CDRW net zo te benaderen als een harddisk of diskette.
Daarvoor heeft Nero bijvoorbeeld het op hun site te downloaden progje InCD. Als je dat gebruikt en een CDRW wordt met dat progje gebruikt, dan is de RW een "gewone" schijf geworden waar je in de verkenner kunt deleten / toevoegen etc.

Echter, ik had met InCD niet altijd positieve ervaringen (hangen van de pc etc.) dus ik ben ermee gestopt. Dat is echter al weer 5 jaar geleden, misschien is InCD inmiddels aanzienlijk verbeterd.
Daarnaast (en dat doe ik even uit mijn hoofd -> weet ik dus niet zeker meer) is het zo dat als je een schijf met InCD bewerkt, deze NIET meer op willekeurige pc's gelezen kan worden, alleen op PC's waar InCD op is geinstalleerd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan