Computer valt uit bij opslaan film in Moviemaker

Status
Niet open voor verdere reacties.

nocturnia

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 okt 2006
Berichten
3
Hallo, misschien weet iemand raad i.v.m. volgend probleem.

Tot over een paar weken kon ik met Windows Movie Maker probleemloos films bewerken en nadien opslaan als wmv-bestand op mijn computer (daarna brandde ze ik dan met Nero op een CD-R als video CD-R om ze op mijn DVD-speler te bekijken).

Zoals ik al zei, tot over een paar weken dus... Ik wou zoals gewoonlijk een bewerkte film opslaan. De bewerkte film zelf was niet bijzonder lang, een 50-tal minuten maximum. Toen ik het movie project aan het opslaan was naar mijn computer als wmv-bestand, viel de computer plots uit toen hij aan de helft van het opslaan gekomen was, beeld uit, alles zwart... De computer startte meteen automatisch weer op en gaf geen foutmelding. Telkens opnieuw, toen ik de film probeerde op te slaan zoals ik vroeger probleemloos kon doen, viel de computer uit.

Ik heb dan naar de instructies gekeken om het probleem te verhelpen. Ik heb uiteindelijk de film in twee geknipt, en toen is het gelukt... Ik dacht dat ik de rest van de films ook zo kon opslaan.

Maar sinds gisteren helpt dát zelfs niet meer. Ik heb het wisselbestand vergroot, ik heb de film in twee geknipt, heb al de andere help-instructies geprobeerd. NIETS helpt nog. Ik heb de film op den duur gereduceerd tot amper 20 minuutjes. Het opslaan was nog niet tot aan de helft gekomen of de computer viel wéér uit. M.a.w., hoe meer ik het windows movie maker-programma gebruik, hoe minder film ik kan opslaan.

Weet iemand raad ?
 
Een aantal vragen :

- Welk systeem heb je (Windows XP?)
- Ga naar start-uitvoeren-tik daar eventvwr en kijk onder WMM en/of NERO of daar meldingen
staan
- Zijn de codecs correct geinstalleerd? je zou kunnen proberen K-Lite Mega Pack te b
installeren.( http://www.free-codecs.com/download/K_Lite_Codec_Pack.htm)
- Check eens de ruimte op je harde schijf
 
Hartelijk dank voor de tips. Ik heb ze uitgeprobeerd, maar nog steeds zonder succes, jammergenoeg. Ik kan je wel antwoorden op de vragen:

- Mijn systeem is XP home edition
- In het logboek staan geen foutmeldingen onder WMM of NERO (maar Nero gebruik ik pas erna, als het project reeds opgeslagen is onder wmv-bestand op mijn computer (en daar zit em juist het probleem), met Nero heb ik dus geen problemen tot nu toe)
- Ik heb 81,2 GB vrije schrijfruimte (gebruikte: 21,7),ik heb trouwens gisteren nog een schijfopruiming en -defragmentatie gedaan.
- de codecs zijn nu ook geïnstalleerd, maar... de computer viel opnieuw uit.

Misschien weet je of ik iets anders kan proberen?
 
Probleem opgelost!

Het probleem raakte uiteindelijk toch opgelost. Ik leg het hier even uit, dan hebben ook andere mensen er iets aan. De oorzaak van het mankement was gewoon... stof:eek:

Gewoon de computer even opengemaakt en het stof van de ventilator van de processor geblazen. Doordat er stof op die ventilator zat overhitte de processor, en het systeem sloot zichzelf keer op keer af.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan