Casette naar PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

Power_Boy

Gebruiker
Lid geworden
22 nov 2003
Berichten
50
Hallo mensen,
ik heb een probleempje.

Aangezien ik in een band speel, hebben wij onlangs wat materiaal op casettebandje opgenomen in de repetitieruimte. dat is daar de enige gratis manier, anders moeten we naar studio en betaal je enorm veel, maar dat komt later pas, we willen nu gewoon wat sample's hebben op de pc.

Ook staat het geluid heel erg zacht op de band, ik moet mijn versterker helemaal open zetten wil ik het op redelijk volume kunnen beluisteren.

Nu wil ik deze casette naar mijn pc rippen, zodat ik ze daarna kan omzetten in MP3.
Alleen het probleem is, ik weet niet hoe, heb een kabeltje gekocht van gluidskaart naar versterker, maar waar meot ik die aansluiten in de versterker, en welke poort van de geluidskaart (welke van de 3)..
en welk programma kan ik het beste gebruiken voor op te nemen? heb al geprobeert met nero soundtrax (nero 7 premium), en met Media Jukebox 8.0.
maar mijn pc herkent geen geluid, waarschijnlijk omdat het verkeerd is aangesloten.

wie o wie kan mij helpen?

bij voorbaat enorm dank!

Groetjes
Danny :thumb:
 
Je kabel moet je volgens mij aansluiten op de line-out (of tape-out) van je versterker en de andere kant op de line-in (blauw) van je geluidskaart. Zorg er dan voor dat de schuif van line-in openstaat en niet gedempt. Daarna kun je zelfs met de ingebouwde geluidsrecorder van windows het geluid in .wav formaat opnemen en op je HD zetten. daarna kun je met een ander programma het bestand omzetten naar mp3. Je geeft zelf al aan dat het geluid erg zacht op de band staat, hou er dus rekening mee dat de kwaliteit niet erg best zal zijn na afloop.
 
maar dan heb ik het kabeltje in de AUX zitten van de versterker, en de casette zit op Tape 1 ...
waar moet ik dan mijn versterker op zetten, op welke functie, aux of tape1? :eek:
 
Je kan de casette rechtstreeks aansluiten op de pc (zoals al is aangegeven) je hoeft er geen versterker tussen te zetten.
 
Daarna kun je zelfs met de ingebouwde geluidsrecorder van windows het geluid in .wav formaat opnemen en op je HD zetten.

Maar daar kan je maar een halve minuut mee opnemen.
Wat zou een alternatief programma zijn ?
 
Maar daar kan je maar een halve minuut mee opnemen.
Wat zou een alternatief programma zijn ?

ik heb nero soundtrax (waar ik helemaal niets van snap) en Media Jukebox (waar ik tevens ook niets van snap :eek: )
maar t zou moeten werken :)
 
Maar daar kan je maar een halve minuut mee opnemen.
Wat zou een alternatief programma zijn ?

Hoezo??? Je kan er mee opnemen totdat je harddisk vol is.
Als je het opent staat er standaard 30 of 60 seconden, maar als je op bestand->nieuw klikt staat er 0 (onbeperkt dus)
 
Als ik op bestand klik en dan nieuw, dan is er nog steeds maar 60 sec om op te nemen.:confused:
 
Bizar duur en jaren te laat. :confused:

Als ze dit voor zeg 90 gulden zo'n 10 jaar geleden hadden gehad, had ik misschien nog wel interesse gehad. Kan me niet voorstellen dat je dat nu voor die prijs zou willen kopen. :shocked:
En dan nog wat, wat ik echt niet snap, waarom als inbouw, doe gewoon lekker met een USB aansluiting of zo... en je kan er niet eens mee opnemen, alleen afspelen... :eek:

N.b. madmuppet, heb je zo iets ook voor video banden?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan