Initialen in movie maker

Status
Niet open voor verdere reacties.

Trikkel

Gebruiker
Lid geworden
2 mei 2005
Berichten
59
Hoi,ik maak clipjes in movie maker en nu wil ik mijn initialen erin zetten,links of rechtsonder (maar niet in het zicht)wie kan mijn helpen.Op een Amerikaanse forum stond dat het kon,was ook een movie maker forum,je moest een paar handelingen doen en het werkte.Nou ja ik ben een vrouw en 52 jaar en mijn engels is niet zo best,het was een forum van papa-John,mss dat iemand dat wel weet wie het is.Wie kan mij helpen :thumb: Alvast bedankt
 
Ja ik heb het dan over logo's die b.v. sbs 6 etc. ook heeft.
Een ander gratis videobewerkingsprogramma die logo's heel precies in kan voegen is virtualdub. Kan onder meer ook ondertiteling toevoegen, althans daar gebruik ik hem voor.
Ben hier wel erg over te spreken omdat het heel veel functies heeft, lekker basic is en precies. Je moet dus wel een klein .jpeg/bmp/.gif plaatje hebben en het totale filmpje opgeslagen (ik dacht in .avi of .mpeg formaat, wmv kan hij niet bewerken)!

http://downloads.vnunet.nl/download/dvd/virtualdub/_393.html

Korte tutorial:
- Open de video>> filters (ctrl+f) >> add logo>> laadt het logo in>>
- met Justification de plaats bepalen>> met x en y-as even de locatie bijwerken
(in preview zie je de uitkomst).
- Compression>> ff divx. gebruiken anders wordt je filmpje te groot.
-save as .avi en voila.
 
Laatst bewerkt:
Ja ik heb het dan over logo's die b.v. sbs 6 etc. ook heeft.
Een ander gratis videobewerkingsprogramma die logo's heel precies in kan voegen is virtualdub. Kan onder meer ook ondertiteling toevoegen, althans daar gebruik ik hem voor.
Ben hier wel erg over te spreken omdat het heel veel functies heeft, lekker basic is en precies. Je moet dus wel een klein .jpeg/bmp/.gif plaatje hebben en het totale filmpje opgeslagen (ik dacht in .avi of .mpeg formaat, wmv kan hij niet bewerken)!

http://downloads.vnunet.nl/download/dvd/virtualdub/_393.html

Korte tutorial:
- Open de video>> filters (ctrl+f) >> add logo>> laadt het logo in>>
- met Justification de plaats bepalen>> met x en y-as even de locatie bijwerken
(in preview zie je de uitkomst).
- Compression>> ff divx. gebruiken anders wordt je filmpje te groot.
-save as .avi en voila.
:thumb: Oke bedankt,ik ga het zeker uitproberen en je hoord het wel als het gelukt is,gif plaatje heb ik al gemaakt en avi is geen probleem.:thumb: Bedankt
 
Nou heb het uitgeprobeerd en het werkt perfect,alleen die logo moet in png.Hoe kan ik die het beste maken in psp 10,had er 1 gemaakt maar die werkt niet,ik zie hem niet.Ik had hem transparant gemaakt,of kan ik die nog ergens anders in maken.
 
transparantie kun je virtualdub zelf instellen.
- enable per pixel alpha blinding aanvinken en beetje opacity aanpassen.
 
transparantie kun je virtualdub zelf instellen.
- enable per pixel alpha blinding aanvinken en beetje opacity aanpassen.
:thumb: Hoi viper706,ik wil je heel erg bedanken voor je hulp.Het is gelukt en ik vind het een super proggie.nogmaals bedankt voor je hulp.Nog een vraagje,ik heb een clipje in avi staan van 3.59 minuten die pakt hij niet,moet ik die nu omzetten naar wat anders???Want hij geeft daar een error op.
 
Laatst bewerkt:
Nou ik ben weer bezig geweest,maar als ik een clipje wil openen dan geeft hij de error"no video frames found in MPEG file"en het is een avi bestand.Ik heb k-lite codecpack er ook ingezet voor de zekerheid.Ik weet niet wat die fout betekend,maar een ander clipje kan ik wel openen maar die was niet van mij.Wat doe ik fout?
 
Nou ik ben weer bezig geweest,maar als ik een clipje wil openen dan geeft hij de error"no video frames found in MPEG file"en het is een avi bestand.Ik heb k-lite codecpack er ook ingezet voor de zekerheid.Ik weet niet wat die fout betekend,maar een ander clipje kan ik wel openen maar die was niet van mij.Wat doe ik fout?
:thumb: Alles is opgelost hoor,alles werkt
Bedankt voor je hulp :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan