Zijn Atrac betanden te backuppen (kopieren)?

Status
Niet open voor verdere reacties.

brbr

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
17 mrt 2002
Berichten
1.768
Mijn zoon heeft een Sony Network Walkman (NW-HD3). Nu staan op die Walkman vele honderden liedjes. Maar als ooit die walkman crashed of kapot gaat, zouden al die liedjes verloren gaan en hij heeft er vele uren tijd in gestoken om die liedjes op die walkman te krijgen.
Met het progr. Sonic Stage converteert hij een MP3 (van pc) naar de Walkman.
Mijn vraag: is er een mogelijkheid om al die liedjes te backuppen? Dus al die Atrac bestanden kopiëren naar een drager of een pc. Zou hij dan de Atrac bestanden weer moeten converteren naar MP3? of van Atrac3 naar Atrac3?
Lastige materie vind ik.
 
Bij mij thuis heeft iemand zo'n ding en dus staat ook de genoemde software op de machine. Ik heb het ding even niet bij de hand, maar uit mijn hoofd:

het is toch een min of meer gewoon "usb- opslag device", m.a.w. als je in de verkenner het ding benadert en je kopieert zo'n bestand even naar de hdd van de pc dan "mis" je het bestand op de speler. (dus even checken of dat is gelukt)
Als je het bestandje daarna terugplaatst en het is weer af te luisteren (ik zou overigens niet weten waarom dat niet zou lukken) dan weet je of het mogelijk is en rest je niet anders dan de hele handel van de speler naar de hdd te kopieren als backup.
 
reactie

Ja die bestanden zijn inderdaad naar de harde schijf te kopieren. Maar nu wil ik ze omzetten naar MP3. En dat wordt volgens mij een ramp want ik kan geen passend rip-progr. vinden. Een tip?
 
Even los van de vraag of de bestanden van Atrac naar MP3 te converteren zijn :

er is toch geen probleem? VOORDAT de bestanden naar Atrac werden omgezet, waren ze toch MP3'tjes, m.a.w. de oorspronkelijke bestanden zijn er toch...............?
 
reactie

Even los van de vraag of de bestanden van Atrac naar MP3 te converteren zijn :

er is toch geen probleem? VOORDAT de bestanden naar Atrac werden omgezet, waren ze toch MP3'tjes, m.a.w. de oorspronkelijke bestanden zijn er toch...............?

Klopt, maar van de zeg maar 1000 atrac bestanden op de walkman zijn er nog ongeveer 500 originele mp3 bestanden. Dus van 500 atracjes wil ik proberen mp3tjes te fabriceren. Ja, tuurlijk is het stom dat die 500 originele mp3tjes verdwenen zijn.
 
ik heb ook een probleem met dezelfde apperatuur "sony nw-hd3"
zodra ik deze opstart op de gebruikelijke manier krijg ik 1 piepje( waarvan ik niet meer zeker ben of dat normaal ook was ) daarna laadt hij even door en vervolgens blijft hij piepen met een vast ritme.. 2 snel korte pauze 2 snel...ongeveer: " -- -- -- ". ik hoop dat er hier wat experts zitten die me kunnen helpen aansluiten via usb is ook niet mogelijk. zelfde probleem.

met vriendelijke groet,

Remco van Grinsven.

alvast bedankt!!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan