College opnemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jessy27

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
7 okt 2000
Berichten
1.019
Hallo,
Ik wil op school mijn colleges opnemen, wat is daarvoor de beste en liefst goedkoopste oplossing? (mp3-speler, voicerecorder, iets anders?)

Alvast Bedankt!!
 
Een mp3 speler met opname functie is een goede oplossing (spreek uit eigen ervaring). Daarbij doet zich wel een probleem voor: het geluid wordt opgenomen in mono met een te lage bitrate om rechtstreeks met Nero op cd gebrand te kunnen worden.

Dit heb ik opgelost met Cool Edit Pro.

Hiermee zet ik een opgenomen gesprek om in ´´stereo´´ met een hogere bitrate. Nu slikt Nero het wel.
 
ga eens op marktplaats of speurders zoeken naar een voicerecorder
 
Het kan inderdaad wel. Als je het goed kunt horen in de zaal, kun je het ook opnemen. Echter, moet iedereen wel zijn mond houden, anders krijg je dat ook op je bestand. Ik weet niet hoe het bij jullie is, maar bij ons heb je alleen in de voorste rijen de 'garantie' dat iedereen wel zijn mond houdt.
Ik zelf doe het niet, maar een studiegenoot van me wel, gewoon met een MP3-speler.
Eigenlijk jammer dat niet iedere uni de colleges beschikbaar stelt aan de studenten. Slechts enkele doen het, waaronder Wageningen. Dit terwijl het maar een kleine moeite is, aangezien ze sowieso al in een microfoon spreken (althans meestal).
 
Laatst bewerkt:
Legaal uiteraard! Maar ik moet minimaal 5 uur op kunnen nemen, hoeveel mb/gb mp3-speler heb ik dan nodig?

Is dit bijv. een mogelijkheid: CREATIVE Zen Nano Plus 256 MB En is het dan wel te verstaan?

Alvast Bedankt!!
 
Laatst bewerkt:
5 UUR?? Mocht je al in het gelukkige bezit zijn van een laptop, dan lijkt een microfoon me in dit geval de makkelijkste en goedkoopste oplossing
 
Ja maar die neem ik normaal gesproken niet mee naar school (heb 1 dag les in de week) en dan zou ik alleen daarvoor de hele dag die laptop mee moeten zeulen!! En inderdaad, 5 uur, ik heb soms 2 hoorcolleges op een dag van 2 a 2,5 uur! Indien het een voicerecorder betreft wil ik het ook op de pc kunnen zettten om het eventueel later terug te kunnen luisteren.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan