Goede optie Wizard Netwerk Instellen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

brbr

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
17 mrt 2002
Berichten
1.768
Tijdens het gebruik van het progje WIZARD NETWERK INSTELLEN vroeg ik mij af of de volgende opties wel goed aangevinkt zijn door mij (zie afbeelding)
p.s. situatie bij mij thuis: twee XP machines staan via een modem/router-combinatie (Sweex Annex-A, 4 ingangen) in verbinding met internet. En er hangt een printer aan een van de twee.
 

Bijlagen

  • verbindingsmethode.PNG
    verbindingsmethode.PNG
    15,5 KB · Weergaven: 35
Laatst bewerkt:
Nee

Dat klopt niet.

Ze staan beide direct met internet in verbinding (via je router).

Het slimst is eenvoudig delen uit zetten.
In je firewall delen van bestanden en printers aan zetten.
En via het knopje Extra (b.v. in verkenner) een verbinding maken.
Kies dan voor Maak verbinding met een netwerkserver (ook al heb je die niet echt)
Vul dan in :
\\Mijn-Computer\C$
Hierin is Mijn-Computer de naam van de PC waarmee je verbindt (de naam vind je bij Deze Computer, eigenschappen) en C$ is de notatie voor een netwerk verbinding met de C: Schijf

De rest gaat vanzelf, kan wel lang duren.

Je vind hem daarna onder "mijn netwerklocaties"

Een probleem:
Als je een PC hebt die in een keer door loopt (vraagt dus niet om een wachtwoord) lukt het vaak niet het wachtwoord bij je account te vinden.
Maak dan een extra gebruiker aan met een wachtwoord in de PC waarmee je wilt verbinden. Dat moet je dan een keer opgeven en vragen het wachtwoord te bewaren.

Eric:thumb:
 
reactie

Bedankt voor de reactie maar ik wil het toch met het programma -Wizard Netwerk Instellen- proberen, sorry. Zijn dit wel de goede opties?
(eerst komt optievenster 1 en dan natuurlijk optievenster 2)
 

Bijlagen

  • optievenster 1.PNG
    optievenster 1.PNG
    15,6 KB · Weergaven: 23
  • optievenster 2.PNG
    optievenster 2.PNG
    28,2 KB · Weergaven: 24
Laatst bewerkt:
Waarom sorry

Voor mij hoef je geen sorry te zeggen. Er komt een dag dan heb je genoeg van de onzin van Bill en ga je eigen gang. Als je zoals ik hebt meegemaakt dat XP een grafische kaart, consequent de verkeerde driver geeft, zodat je een zwart beeld krijgt, dan zeg je vanzelf "ga maar met treintjes spelen Bill"

Maar terug naar jou vraag, mogelijk dat Bill later nog eens een plaatje geeft van een PC met een router, maar nu doet hij zijn best voorbeelden te geven die geen mens heeft (bedrijven uitgezonderd). Mogelijk dat er wat te vinden is bij de laatste link in je eerste plaatje.

Maar waarom moeilijk doen als het makkelijk kan.

Eric:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan