FFD Show en direct vob sub

Status
Niet open voor verdere reacties.

jws1976

Gebruiker
Lid geworden
29 sep 2006
Berichten
12
Ha,

Ik heb een tijd terug het Ace mega codec pack geinstalleerd en dat werkt perfect. Je krijgt er gratis ffd en vob sub bij. Bij het afspelen van films met subs krijg ik standaard 2 zwarte balken in beeld. De bovenste verdwijnt na ongeveer een halve minuut en de onderste wordt gebruikt om de ondertiteling in kwijt te kunnen. Ik vind de onderste zwarte balk vaak vrij groot. Ik vroeg me af of ik die via de instellingen van ffd en/of vobsub kan verkleinen of zelfs wegkrijgen? In dat laatste geval zou het mooi zijn als de ondertitel door de film loopt (zonder die zwarte balk dus).

Het is ook afhankelijk van de player die ik gebruik. Bij de wmp en en bs heb ik de balken, maar bij vlc bijvoorbeeld niet. Voorkeur gaat dus uit naar de VLC player maar die geeft weer van die onduidelijke / onscherpe letters.

Ik hoop dt iemand iets meer weet over dit oort instellingen. Bedankt voor de tips alvast!

gr,
JW
 
Post verplaatst :)
 
Ik denk dat die balken komen door de film zelf, bijvoorbeeld in breedbeeld formaat.
En dat de ene player die balken wel laat zien en de andere die haalt ze automatisch weg.
Ik denk niet dat het een instelling is met ffdshow of vobsub.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan