wil mp3 voor setjes op te zetten, wat is hier ideaal voor??

Status
Niet open voor verdere reacties.

JENUZ

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 okt 2006
Berichten
4
ik ken niet veel van mp3's af enzo, de kwaliteit en dergelijke. Daarom zou ik graag u raad willen :p
ik zou graag een mp3 hebben waar je verschillende setjes op kan zetten, en niet maar 30 liedjes bv..
wat past hier ideaal voor, met een goeie prijs kwaliteit ??
of is spreek ik hier mss al over zo een grote dat ik een i pod moet gaan overwegen ??

alvast bedankt ;)
 
Welkom op Helpmij.:)

Waar wil je MP3's op zetten? Op een cd-rom past ongeveeer 100 MP3 nummers met een Bitrate van 160.
 
Daar zijn zoveel antwoorden op te geven. De iPod is naar mijn mening nog steeds de beste, maar ja, daar hangt een behoorlijk prijskaartje aan.
Er zijn op het Internet veel sites waar ze de spelers vergelijken, kijk daar eens rond.
Succes!
 
ik ken niet veel van mp3's af enzo, de kwaliteit en dergelijke. Daarom zou ik graag u raad willen :p
ik zou graag een mp3 hebben waar je verschillende setjes op kan zetten, en niet maar 30 liedjes bv..
wat past hier ideaal voor, met een goeie prijs kwaliteit ??
of is spreek ik hier mss al over zo een grote dat ik een i pod moet gaan overwegen ??

alvast bedankt ;)

Setjes?

Wat zoek je, een (goedkope) MP3 speler, zoiets;
931224_ga.jpg

Met 128MB voor nog geen 20 euro tegenwoordig te vinden.
Meer geheugen, meer kosten, meer liedjes... Op m'n 512Mb stick kan ik zo'n 7 CD aan muziek kwijt in goede Mp3 kwaliteit.

Op denk je meer aan een Ipod o.i.e.
122825F4082A74FFC12571E9002ED970.jpg

2 GB vanaf 140 euro ongeveer. N.b. déze heeft geen radio...iets dat die goedkope van 20 euro wel heeft.

Of nog een stapje verder, Beeld en Geluid, bv deze;
C70BA44F3576A774C12570190038C1AC.jpg

met 30 GB hardeschijf, maar dat kost dan ook wat (meer).

In alle gevallen geldt echter dat het geluid met name bepaald wordt door de kwaliteit van je oordopjes/koptelefoon.
Hier zijn echte héle grote verschillen.

Vraag is dus wat zoek je en wat wil je er voor uitgeven.
Binnen elke klasse moet je dan kijken naar prijs/kwaliteit/mogelijkheden.
 
Laatst bewerkt:
Meer geheugen, meer kosten, meer liedjes... Op m'n 512Mb stick kan ik zo'n 7 CD aan muziek kwijt in goede Mp3 kwaliteit.


en wat voor ene hebt gij?? 7 cd's..dan kan daar ongeveer 9 uur aan muziek op???
en welke mp3 is dit percies?? prijs enzow
 
Ja ongeveer 9 uur, 7 cd's à 80 minuten -> 560 minuten is ongeveer 9 uur.
 
Meer geheugen, meer kosten, meer liedjes... Op m'n 512Mb stick kan ik zo'n 7 CD aan muziek kwijt in goede Mp3 kwaliteit.


en wat voor ene hebt gij?? 7 cd's..dan kan daar ongeveer 9 uur aan muziek op???
en welke mp3 is dit percies?? prijs enzow

Ik heb er een van de Mycom, zo'n (goedkope) stick, maar dat is al 1 1/2 jaar geleden, toen 50 euro voor betaald wat toen erg goedkoop was voor 512MB.
Mp3 speler, FM radio, Voice recorder (werkt erg goed gebruik hem regelmatig bij vergaderingen) en USB drive, je kunt er dus ook gewoon bestanden op zetten. Heb er wel nieuwe oortjes bij gekocht.

Welke Mp3's dat wisselt, ik heb een zeer grote collectie cd's en kopieer gewoon om de week een paar cd's naar de stick toe.
Mp3tjes maken van CD nummers doe je met Nero of een Audio grabber.
Qua kwaliteit rip ik meestal op een bitrate van 128 je komt dan op ongeveer 1MB per minuut. Bij 512MB dus zo'n 500 minuten, zo'n 7 a 8 cd's dus.
Maar meestal laat ik ook wat ruimte voor bestanden.
De Mp3 staan op de pc in mapjes (per CD), ik kopieer gewoon de hele mapjes, de mapjes met de songs er in kan je gewoon kiezen op het kleine venstertje.
Wil je beter kwaliteit, bitrate 192 is vrij gangbaar, dan past er natuurlijk (circa 1/3) minder op, maar voor mij maakt dat niet zo veel uit omdat ik de mp3tjes toch weer weg gooi ivm orgineel op CD, en met achtergrond geluiden in de trein is de 'extra' kwaliteit tussen 128 en 192 niet echt te horen.

Vraag is waarvoor wil je het gaan gebruiken en hoeveel wil je er voor uit geven.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan