E-mail link

Status
Niet open voor verdere reacties.

annavangrun

Gebruiker
Lid geworden
28 sep 2006
Berichten
41
Dag! Ik heb op mijn website een emailadres (info-adres) staan en nu wil ik graag dat als je op het adres klikt, er automatisch een nieuw bericht wordt geopend in een emailprogramma. Een directe link dus... nu moet je zelf het adres kopieren en plakken en dat is wat onhandig. Ik vrees dat het simpel is :rolleyes: , maar ik kan er maar niet achter komen hoe dat moet.... Wie kan mij helpen? Alvast dank!
 
zoiets E-mail deze site naar een vriend(in).</font> <a href="mailto:?Subject=Ik denk dat deze link je interesseert.&amp;body=http://make-it-better.windows4me.nl of http://www.janthomas.nl&amp;Cc=&amp;Bcc]"><b><font color="#FF0000">Klik
hier</font></b></a>
 
Laatst bewerkt:
dag thomas jan,
nee wat ik bedoel is dat als ik op de website ben (als bezoeker) en op het emailadres klik, er automatisch een nieuw, leeg bericht opent in mijn emailprogramma. met andere woorden: je kunt de mail direct schrijven!
hoe doe ik dat?
overigens weet ik ook niet hoe hetgeen werkt wat je nu hebt laten zien, maar dat terzijde..
alvast dank,
vriendelijke groet,
anna
 
dank! ik begrijp dat dit de code is die ingevoerd moet, maar zou u me nog kunnen vertellen waar/hoe ik die plaats? moet ik het mailadres integreren in die opdracht?
... ik ben echt een beginner...
:confused:
alvast bedankt!
 
Dit moet je in het .htm of .html bestand zetten op de plek waar jij het wilt hebben.

Gebruik je frontpage oid om een site te maken? Dan zou je bijvoorbeeld een woord kunnen zetten op de plek waar je het wilt hebben en dan het bestand openen met kladblok en dat woord vervangen voor mijn code.
 
Ik gebruik Frontpage 2003.

Op dit moment staat er in HTML-code:
<font face="Arial">info@websiteadres.nl</font></p></td>

Wanneer ik simpelweg het emailadres vervang door deze code:
< a href="mailto:emailadres">link< /a>
dan komt uiteraard dat op de website te staan...
ik weet dus niet waar/hoe ik deze code precies moet toepassen.
ik ga er overigens van uit dat ik het woord 'emailadres' in de code straks moet vervangen voor het echt emailadres?
zit er overigens geen functie in Frontpage waarmee het kan? (net zoals een beginneling als ik eenvoudig een hyperlink kan maken?)

BEDANKT!
 
Gelukt!

dank voor de hulp.. maar door toch nog eens wat beter te kijken, kwam ik er achter dat het inderdaad een eenvoudige hyperlink-functie is in Frontpage.. weer wat geleerd..!
:p
 
Wat ook makkelijk is bij Frontpage 2000 en 2003,
Als je een email link wilt maken
Typ gewoon de email vervolgens selecteer je hem rechtermuisklik erop
Hyperlink en dan in dat venstertje van hyperlink onder staat Email ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan