Optical

Status
Niet open voor verdere reacties.

Chaos210

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 okt 2006
Berichten
2
Ik heb op mijn pc een optical uitgang voor het geluid, met van dat rode licht. Maar hij geeft alleen maar stereo geluid. Als ik datzelfde kabeltje in mijn dvd speler duw, dan geeft hij wel surround.
Waar kan dit aan liggen kan het zijn dat mijn optical aansluiting op mijn pc alleen maar stereo geeft.
Ik snap dat het niet is als ik alleen maar muziek speel maar als ik via een programma een dvd originele dvd af speel Bijvoorbeeld Lord of the rings.
Dan geeft mijn pc stereo en de dvd speler 5.1.

De optical ingang zit onboard op mijn moederbord en dat is een Asus A8V Deluxe
 
Je bedoelt denk ik de SPDIF-UITgang van je geluidskaart.
Dat signaal gaat dus altijd vanuit je PC naar een ander apparaat waar een SPDIF-INgang in zit.

Je PC kan alleen maar surround geluid afspelen als je je geluidskaart ook op surround hebt ingesteld en als je surround luidsprekers aan je PC hebt hangen.
Bijvoorbeeld: Rear out (2x), Center/Subwoofer, eventueel Front out (2x).
Of dat zo is, heb je nog niet verteld.
Met die SPDIF doet je PC intern niets. Tenzij ik je verkeerd begrijp.
 
Ja dit is wat ik heb:

Coaxial/Optical S/PDIF out ports on back I/O
This motherboard provides convenient connectivity to external home theater audio systems via an optical or coaxial S/PDIF-out (SONY-PHILIPS Digital Interface) jack. It allows to transfer digital audio without converting to analog format and keeps the best signal quality.

Waar kan ik die instellingen zo zetten dat hij ook surround/digitaal uitgeeft naar mijn reciever?
Dit is mijn reciever:
http://www2.correct.com/artikel.php?ZOEKNAAM=sr4600&VOORRAADSOORT=A&ARTNR=298537&INDEX=0&PHPSESSID=5bc591a6a8d8e2f97b68b8b1c5d079ce
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan